I en tid då många företag upplever utmaningar i sin affär, erbjudande och relevans, väljer det branschledande influencer-bolaget Cure Media att rusta för fortsatt tillväxt och expansion. Genom att investera i sitt varumärke, med ny positionering och identitet framtagen i samarbete med designbyrån Nord ID, vill Cure Media fortsätta utmana dagens marknadsföringsmix och möjliggöra för fler varumärken att bygga band med sin målgrupp som skapar tillväxt. Den nya identiteten kommer rullas ut stegvis under närmaste året då Cure Media firar 10 år sedan starten 2014.
– När ett företag som Cure Media vill förnya sig själv handlar det verkligen om att förstå vad som ligger bakom deras framgång, och med djup kundförståelse förstå vad man kan förstärka. På Cure Media finns en otrolig förståelse, och verktyg, för att skapa varumärkestillväxt genom att bygga relationer mellan varumärken och deras konsumenter. Identiteten utgår ifrån mötet mellan det mänskliga och digitala, där relationerna förkroppsligas, och där vi skapar en varumärkesvärld som också är mycket närmare deras kunders livsstilsvarumärken,” Michael Hollesen, Brand Strategy Director, NORD ID.
– Vi grundade bolaget 2014 med tron om att kraften i människa till människa är starkare än varumärke till människa. Efter 10 år av bevisföring är vi fast beslutna om att tesen håller. Vår rebranding symboliserar vårt kommittment till att fortsätta leda och utveckla branschen framåt. Det är vårt löfte till varumärken som vill vinna nutidens konsument. Vi ska fortsätta utmana det konventionella som inte längre speglar beteendet hos konsumenter och bidra till mer lönsamma marknadsföringsinvesteringar genom att skapa förutsättning för varumärken att bygga starka band till sin målgrupp. Vi vet att denna strategi, med rätt tillvägagångssätt, driver lönsam tillväxt för ett varumärke och vill påvisa detta ute i Europa nu när vi som bolag går in i vår nästa fas och 10 års epok.” kommenterar Sam Foroozesh, CEO & Co-founder, Cure Media.
De nya ledorden för företaget är ”Tech Enabled, Data Driven, People Powered”, vilket understryker en fusion av teknologisk innovation, analytisk precision och mänsklig insikt.
I framgången för våra kunder har det visat sig vara lyckosamt att med teknik skapa förutsättning för effektivitet, baserat på data ta smarta beslut samt med människans kreativa och känslomässiga kraft bygga band mellan varumärken och konsumenter. Vi har haft förmånen att arbeta ihop med teamet hos NORD ID som hjälpt oss definiera hur vi driver framgång. Vi föll för deras affärsförståelse och förmåga att omedelbart se kraften i kombinationen av teknik och människor.” avslutar Sam Foroozesh.