Paul Fischbein, vd för Revolution Race, förklarar att valet föll på Lundqvist-bröderna på grund av deras genuina passion för friluftsliv och äventyr. Det är just denna entusiasm för naturen som gör dem till idealiska representanter för varumärket. Genom samarbetet hoppas företaget att Henrik och Joel ska inspirera fler människor att upptäcka naturen och i och med det öka intresset för deras friluftskläder.
– Vi är otroligt glada över att ha Henrik och Joel Lundqvist som ambassadörer för Revolution Race. Deras passion för äventyr speglar våra värderingar och ambitioner, säger Paul Fischbein i ett pressmeddelande.
Bröderna är inte bara hockeyikoner, de är också starka profiler i sociala medier. Henrik Lundqvist har hela 632 000 följare på Instagram, medan Joel Lundqvist har 29 500. Samarbetet med Revolution Race inleds med en reklamfilm där de återvänder till naturen runt deras hemort Åre.
Från rinken till naturen: Lundqvist-bröderna i samarbete med Revolution Race
Tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist har länge varit välkända profiler inom hockeyvärlden. Deras karriärer varade i 23 år innan de lade skridskorna på hyllan. Nu har de valt att ta sig an ett nytt gemensamt uppdrag som ambassadörer för friluftsvarumärket Revolution Race.

Henrik och Joel Lundqvist. Foto: Klas Svensson