Fredrik Rinaldo, ena grundaren av Front Agency, har byggt e-handelsföretaget Merchsweden till ett av TikToks mest framgångsrika bolag i sin kategori, med en årlig försäljning på över 40 miljoner kronor och närmare en halv miljon följare på plattformen.
– Jag har publicerat tusentals klipp på TikTok sedan 2019. Det ständiga lärandet av algoritmen och vår fingertoppskänsla för trender har varit avgörande för att växa och skapa innehåll som genererar hype och försäljning. Det är precis detta vi gör på Front – vi hjälper våra kunder att hitta sin spets, nå ut och skapa content som bidrar till affären, säger han.
Daniel Backlund har en bakgrund inom PR och reklam och har drivit kampanjer för stora varumärken såväl nationellt som internationellt.
– Vårt mål med Front Agency är att hjälpa företag att skapa engagerande och konverterande innehåll som verkligen gör skillnad för bolagen i det långa loppet, säger Daniel Backlund.
Front Agency erbjuder tjänster inom strategi och idégenerering, produktion, UGC och annonsering. Med redan etablerade samarbeten med välkända varumärken ser byrån en stark tillväxt framför sig.