Homage och Mirage påbörjade sitt gemensamma arbete under hösten för att bygga vidare på Bruces tidigare kampanj ”Match Your Mode”. Samarbetet inkluderade tre delar: utvecklingen och implementeringen av en ny Brand Book samt kampanjerna ”The Dream Duo” i Sverige och ”You Do You” i Norge och Danmark. Båda kampanjerna har synts genom digital annonsering i sociala medier samt DOOH. Homage ansvarade för arbetet med Bruces Brand Book samt kreativ idé och koncept för båda kampanjerna, medan Mirage stod för hela produktionen.
Kampanjen ”The Dream Duo”
Målet med kampanjen ”The Dream Duo” var att maximera konverteringar i Sverige genom att belysa samarbetet mellan Bruce och STC. Detta samarbete innebär att Bruce nu erbjuder tillgång till 215 av STCs anläggningar som en del av sitt utbud – ett drömteam helt enkelt.
Kampanjen ”You Do You”
Kampanjen ”You Do You” lanserades i Norge och Danmark för att skapa varumärkeskännedom och stärka Bruces position på respektive marknad. Kampanjen lyfter fram Bruces varierade utbud av träningsformer och inspirerar människor att gå sin egen väg, något som Bruce själva exemplifierar och leder vägen för!
Det gemensamma arbetet har stärkt Bruces kommunikation, närvaro och kännedom över nationsgränserna. Homage och Mirage är stolta över att få vara en del av denna spännande resa meddelar de i ett pressmeddelande.
Om Bruce
Bruce är en app som ger sina kunder ett enkelt sätt att variera sin träning på samt bidrar till ökad mångfald och innovation på träningsmarknaden. Ett medlemskap hos Bruce ger användare möjlighet att träna på hundratals partnerstudios som är anslutna till plattformen. Man kan som medlem välja fritt mellan att träna på gym, simmning, yoga, dans, crossfit, klättring, gruppass och mycket mer.