YouTube-fenomenet The Swedish Family har tagit Sverige med storm sedan sin start för sex år sedan och är nu redo att erövra även bokhyllorna. Med en Youtube-kanal som lockar 10-15 miljoner visningar varje månad och ett familjärt, avslappnat tilltal har de etablerat sig som en av de mest framstående aktörerna inom sin genre. Nu tar de steget in i bokvärlden med första delen i en barnboksserie som lovar att engagera och underhålla unga läsare.Det spökar på äventyrsbadet är titeln på den första boken i serien, skriven av mamman i YouTube-familjen, Joanna André. Med ett starkt fokus på humor och spänning, inspirerad av den egna familjens läsupplevelser, tar André läsarna med på ett äventyr där huvudrollerna innehas av barnen Alma och Harry – familjens egna hjältar till vardags.
The Swedish Family består av pappa Axel, mamma Joanna, Alma, Harry och Laura. Efter två år utomlands är familjen tillbaka i Sverige under 2024, där de både planerar bröllop och bygger hus. Joanna André, med en bakgrund inom tv-branschen, är hjärnan bakom redigeringen av alla filmer på familjens Youtube-kanal.
Med utgivningen av Det spökar på äventyrsbadet tar The Swedish Family ytterligare ett steg framåt inom den digitala underhållningsvärlden och bevisar sin förmåga att engagera och underhålla sina fans på nya sätt.
The Swedish Family har valt att samarbeta med The Book Affair, ett bokförlag som specialiserar sig på både fack- och skönlitteratur och erbjuder författare moderna och flexibla samarbetsavtal för alla format. Grundat 2018 av Alexandra Torstendahl och Alexandra Lidén, har förlaget etablerat sig som en plattform för entreprenörsdrivna författare.
Det spökar på äventyrsbadet förväntas utkomma den 14 maj och riktar sig till barn i åldrarna 6-9 år med en handling och karaktärer som barnen kan relatera till, är det en bokserie som har potential att bli en succé både bland befintliga fans av The Swedish Family och nya läsare runtom i landet meddelar The Book Affair i ett pressmeddelande.
Tyckte du detta var intressant? Läs mer om ämnet här: Influencers och böcker: Digitala profiler – livsviktiga för förlagsbranschen