Alcro Färg lanserar en spännande nyhet för alla färgälskare och designentusiaster och de tar hjälp av influencer marketing i satsningen. Alcro har tidigare arbetet med profiler som Emilia Ilke och Säker Stil. Företaget har nu ingått i ett samarbete med den mångfacetterade entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander med 148 000 följare på Instagram. Resultatet av detta samarbete är en helt ny kulörkollektion som utstrålar vänlighet, lekfullhet och kärlek genom sina jordnära nyanser.
Marie Olsson Nylander: En mångsidig kreatör
Marie Olsson Nylander är en kreatör med många strängar på sin lyra. Hon har inte bara gjort sig känd som en framstående influencer och entreprenör, utan även som en begåvad designer. Genom åren har hon samlat på sig en skattkista av favorittyger och minnen som nu har fungerat som källa till inspiration för denna kulörkollektion.
En kulörkollektion som berättar en historia
Kollektionen består av 14 unika kulörer, alla med en speciell historia att berätta. Varje kulör har fått sitt namn från en stad, ett land eller en annan plats som bär med sig en känsla av mystik och äventyr. Det är kulörer som ger utrymme för fantasin att flöda fritt och skapar en atmosfär av spänning och nyfikenhet.
En palett av värme och elegans
De 14 kulörerna som utgör kollektionen är noga utvalda för att tillsammans skapa en palett av värme och elegans. Bland nyanserna hittar vi en intensiv vinröd som bär på passion och energi, olika toner av beige och rosa som för tankarna till mjuka solnedgångar, en mjuk svart som ger kontrast och djup, samt dimmiga blåtoner som för tankarna till stilla hav och skymningstimmar.
Den nya kulörkollektionen kommer att finnas tillgänglig för allmänheten i januari 2024.
Läs om fler samarbeten mellan influencers och företag här.