Influeri, en ledande tech-aktör inom marknadsföring och influencer-samarbeten, meddelar idag att Anna Björkman ansluter sig till företaget som Chief Marketing Officer (CMO). Rekryteringen markerar en strategisk satsning för att ytterligare stärka närvaron på den svenska marknaden och driva global expansion.
Anna Björkman kommer senast från en framstående roll som Head of Brand Partnerships & PR på NA-KD, där hon spelade en nyckelroll i att bygga varumärkespartnerskap och PR-strategier. Med sin beprövade kompetens och erfarenhet förväntas Anna leda Influeris marknadsföringsstrategi och spela en vital roll i företagets tillväxt och framgång.
– Jag är mycket glad över att ansluta mig till Influeri och ser fram emot att bidra till dess innovativa och branschförändrande initiativ. Jag har länge imponerats av Influeri och dess roll i att revolutionera landskapet för influencer marketing. Med robusta go-to-market-strategier och enorm potential för skalbarhet erbjuder Influeri en spännande möjlighet för en brand marketing visionär. Jag ser starkt fram emot att samarbeta med teamet för att driva Influeri in i nästa fas av tillväxt, säger Anna Björkman, CMO på Influeri.
Som CMO kommer Anna att fokusera på att utveckla och genomföra innovativa marknadsföringsstrategier för att öka medvetenheten om Influeri och även spela en nyckelroll i att etablera strategiska partnerskap och stärka företagets position som en ledande aktör inom influencer marketing.
FRÅN INFLUERIS HEMSIDA ”Influeri är det nya universumet för influencer marketing. Kalla oss vad du vill, ”plattform”, ”företag”, ”rebeller”. Vi förändrar branschen för influencer marketing till det bättre.Med Influeri kan marknadsförare och entreprenörer äntligen hantera 100+ influencersamarbeten per månad på ett enkelt sätt.”
– Vi är väldigt glada över att välkomna Anna till Influeri-familjen. Förändring är konstant i vår dynamiska bransch, och vi omfamnar den med öppna armar. Med tillägget av Anna till vår ledning lägger vi inte bara till en professionell tillgång utan någon som delar våra värderingar och förstår pulsen på vår marknad. Tillsammans kommer vi att fortsätta att bryta gränser, överträffa förväntningar och sätta nya standarder inom vår bransch, säger Nicholas S. Jacobsson, VD på Influeri.