– Det som särskilt lockade oss till Cure Medias erbjudande var deras långa erfarenhet av att arbeta med influencers på ett datadrivet sätt. Deras förmåga att analysera och anpassa kampanjer baserat på verklig data gav oss förtroendet att detta samarbete skulle kunna förstärka vår närvaro och resonera väl med vår målgrupp. Att välja Cure Media som partner var därför ett naturligt val för oss, säger Ulrika Bjurström, Marknadschef på Plantagen.
Alexander Swärd, Brand Partnership Advisor på Cure Media, tillägger: – Vi har bevisad erfarenhet av att öka antal besök till butik och känner oss trygga i att vi kommer att skapa starka resultat tillsammans med teamet på Plantagen. Genom att engagera influencers som är passionerade inom områdena trädgård och hållbarhet, ser vi fram emot att inspirera en ny generation till att upptäcka odlandets glädje. Vi är tacksamma för förtroendet och är ser fram emot att göra denna resa med Plantagen.
Cure Media och Plantagen kommer att använda en ’always on’-strategi för att kontinuerligt engagera och inspirera vår gemensamma målgrupp. Genom noggrant utvalda influencer samarbeten och kreativa kampanjer planerar vi att belysa trädgårdens många fördelar, från mental hälsa till fysiskt välbefinnande, och uppmuntra till en mer hållbar livsstil.