Bubbleroom delar Not So Ordinary’s vision om att skapa ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion och detta är ytterligare ett steg mot att kunna erbjuda kvinnor en unik digital shoppingupplevelse.
– Genom vårt samarbete med Not So Ordinary gör vi det möjligt för influencers och övriga kunder att hyra exklusiva festklänningar, som till en gala, istället för att köpa dem för endast en användning. Vi vet att det mest hållbara plagget är det som används flitigast och genom att erbjuda uthyrning är vår ambition att öka antalet användningar per festklänning. Det är ett steg mot en mer cirkulär och influerande modevärld, där vi även ser möjligheter att koppla på influencer marketing för att ytterligare främja och sprida detta samarbete, säger Ida Carlsson, Marketing Manager på Bubbleroom.
Not So Ordinary’s plattformtjänst möjliggör för varumärken och butiker att erbjuda sina kunder möjligheten att hyra kläder och kollektioner med hemleveransalternativ. Med minimal handpåläggning för personal strävar Not So Ordinary efter att ge kunderna en sömlös och bekväm upplevelse genom sin plattform.
Samarbetet mellan Bubbleroom och Not so Ordinary träder i kraft i april och innebär ett betydande framsteg inom cirkulärt mode.
– Genom detta samarbete förstärker vi vårt kunderbjudande, där en klänning som tidigare bara använts för ett specifikt tillfälle nu får möjligheten att användas flera gånger. Vi är entusiastiska över att kunna erbjuda våra kunder denna möjlighet, att minska klimatavtrycket utan att göra avkall på sin stil, säger Ida Carlsson, Marketing Manager på Bubbleroom
Jenny Johansson, från Not So Ordinary, tillägger:
”Vi är stolta över att samarbeta med Bubbleroom för att främja en mer cirkulär modebransch. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda kunderna en hållbar och smidig lösning för att uppnå sin personliga stil.”
Sedan starten 2005 har Bubbleroom tagit en stark position i modebranschen med ett sortiment av egenproduktion och noggrant utvalda externa varumärken och etablerat sig i fyra länder – Sverige, Norge, Finland och Danmark. Det nya samarbetet mellan Bubbleroom och Not So Ordinary utgör en viktig milstolpe i bolagets strävan mot ett mer hållbart kunderbjudande.