UGC inom dagligvaruhandel – ett outforskat område
Rabble är en cashback-app för dagligvaruhandeln som fungerar överallt där varorna säljs. Användarna scannar sitt kvitto efter köp och får pengar tillbaka på utvalda produkter. De samarbetar med varumärken som vill marknadsföra sina produkter via cashback-erbjudanden och har sedan 2010 hjälpt konsumenter att spara pengar med rabattkoder och erbjudanden online.
Med hjälp av UGC-kreatörer som producerar genuint innehåll för Rabbles kanaler har Rabble lyckats nå nya målgrupper, stärka sin varumärkeskännedom och på ett autentiskt sätt driva trafik till sina erbjudanden samt deras kunder.
Resultatet har möjliggjorts genom att:
– Inspirera till köp och visa hur produkterna används i vardagen
– Berätta med kundnära storytelling som målgruppen känner igen sig i
– Bygga trovärdighet med rekommendationer från riktiga personer
– Öka räckvidden och synligheten genom annonsering
– Driva engagemang med cashback-belöning direkt i annonserna
United Influencers säkerställer med en noggrann urvalsprocess och research att profilerna matchar Rabbles målgrupper, även att de får rätt förutsättningar att skapa inspirerande material. Detta leder till trovärdiga annonser som stärker både Rabbles och deras kunders varumärke.
En viktig del av Rabbles marknadsföringsstrategi
”Vi ser ett ökat behov av den här typen av strategi i digital marknadsföring, och vårt samarbete med Rabble är ett bra exempel på hur UGC kan driva varumärkeskännedom och skapa affärsvärde”, förklarar Frida Nordqvist, Senior Commercial Lead på United Influencers.
“United Influencers har hjälpt oss att hitta rätt kreatörer för vår och våra kunders marknadsföring. Samarbetet har möjliggjort träffsäkra kampanjer med kreativt innehåll anpassat för specifika målgrupper. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans med, och rekommenderar gärna United Influencers som partner inom UGC och influencer marketing”, skriver Martin Arnstad, Marketing Director på Rabble.