Kampanjerna syftar till att stödja Naturskyddsföreningens arbete för att bevara den biologiska mångfalden, med särskilt fokus på att lyfta de akuta hoten mot Sveriges vilda bin och igelkottar.
”Här har vi vänt oss till profiler med ett genuint engagemang och hög trovärdighet inom trädgård, miljö och hållbarhet. Responsen har varit fantastisk – de flesta vi har kontaktat har visat stor entusiasm och en stark vilja att bidra. Det är tydligt att dessa frågor berör många, och genom att använda våra kanaler kan vi inte bara samla in pengar utan också sprida medvetenhet om en avgörande utmaning som påverkar både ekosystemet och oss människor”, säger Jakob Wigselius, VD för United Influencers.
INFLUENCER MARKETING SOM STRATEGISK KANAL FÖR MILJÖ- OCH KLIMATFRÅGOR
Naturskyddsföreningen testar just nu möjligheten att använda influencer marketing som en del av sin strategi för att nå ut till fler människor och skapa engagemang kring viktiga miljöfrågor.
”Att samarbeta med influencers är ett sätt för oss att sprida kunskap och engagera människor i vår tids största miljöutmaningar. Genom trovärdiga profiler som delar vårt engagemang kan vi nå ut bredare, inspirera fler att agera och samtidigt samla in viktiga medel för vårt arbete”, säger Sofia Fjellestad, marknadschef på Naturskyddsföreningen.
OM NATURSKYDDSFÖRENINGEN
Naturskyddsföreningen är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening för naturskydd, naturvård och miljövård. Det är Sveriges största och mest inflytelserika miljöorganisation. Sedan 1909 har föreningen spelat en avgörande roll i att rädda hotade arter som pilgrimsfalken, skapa naturreservat och påverka viktiga politiska beslut inom bland annat klimat- och miljöområdet.