Samarbetet startade med ett fullsatt frukostseminarium där Elexir Pharmas kosttillskott för hormonell balans, Wo-Ho, var i fokus tillsammans med kunskapsdelning och diskussioner om hormoncykeln.
Nu gör de en kampanj om PMS för att utbilda och belysa de utmaningar många kvinnor upplever varje månad. Kampanjen innehåller bland annat informativt innehåll på hemsidan, en ”Bristbikt” där kvinnor delar sina PMS-resor, en TikTok-serie om cykelns olika faser – samt två exklusiva produktpaket i samarbete med Nathalie: Her Power och Inner Reset.
– Jag vill guida fler kvinnor till att lära känna sin hormoncykel och dess fyra faser för att kunna hitta bättre balans och kraft i sitt liv. Här finns det mycket outnyttjad potential, men tyvärr en stor okunskap hos många. Därför är jag så glad över att samarbeta med Elexir Pharma som drivs av att stötta människors hälsa och vill uppmärksamma viktiga hälsoområden, säger Nathalie Steffner själv.
– Nathalie är en av Sveriges främsta hälsocoacher som når ut till tusentals människor varje dag med sin expertis inom självledarskap och hälsa. Det kändes direkt som att vi var en perfekt match och vi har mycket spännande planer framöver för samarbetet, säger Hanna Myrling, marknadschef på Elexir Pharma.