Bianca, Oliver och Benjamin Ingrosso har lanserat sitt gemensamma varumärke, Mino, som kretsar kring livsmedel och köksredskap med influenser från det italienska köket. Varumärket presenterades för första gången förra året när Bianca Ingrosso registrerade bolaget Mi-No Market AB tillsammans med sina bröder.
I samband med en frågestund på YouTube delade Bianca med sig av sina tankar kring det nya varumärket och hintade om vad som komma skall.
”Det är ett projekt som vi verkligen vill ge vidare till vår familj i framtiden,” sa hon i sin vlogg.
Enligt Daniel Warence, vd för bolaget, är Mino ett varumärke som kommer att erbjuda ett brett sortiment av både livsmedel och köksredskap.
”Det handlar om försäljning av livsmedel och produkter kopplade till matlagning, som exempelvis stekpannor och skärbrädor,” förklarade han i en intervju med Breakit.
Det italienska köket är en tydlig inspirationskälla för syskonens projekt. I ett pressmeddelande beskrev de sin vision med Mino som en möjlighet att sprida det italienska kökets traditioner och njutning vidare. De betonade vikten av mat, gemenskap och möten, som är centrala teman i deras varumärke.
Inspelningen av lanseringsmaterialet har ägt rum i Rom, Italien, vilket ytterligare förstärker kopplingen till det italienska köket.
Med Mino hoppas syskonen Ingrosso skapa något bestående, både för sig själva och för kommande generationer.