Influencereffect
  • Start
  • Influencer Marketing
    • Affärer
    • Case
    • Samarbeten
    • Trender
  • Kunskap
    • Guider
    • Juridik
    • Utbildning
  • Lediga jobb
  • Leverantörer
    • Advokater
    • Affiliatenätverk
    • Influencernätverk
  • Profiler
  • Tech
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • X
    • YouTube
  • Partners
    • United Influencers
    • Nine Agency
  • Om oss
Skip to content

Creed media

Kontaktuppgifter:

Adress:
Telefon:
E-Post: [email protected]
Hemsida: https://www.creedmedia.com/

Marknad [email protected]

Fler leverantörer:

Adrecord

Influence

Lingia

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Influencereffect.se Nordics personuppgiftspolicy

Affärer

Från Jönköping till USA – BUBS tar nästa steg med hjälp av influencers och strategiska partnerskap

Affärer

Det svenska godisvarumärket BUBS, känt för sina ikoniska ”skallar”, tar nu steget över Atlanten. Under hösten 2025 lanseras BUBS officiellt på den amerikanska marknaden – en satsning som backas upp av ett växande internationellt intresse, särskilt från amerikanska konsumenter och återförsäljare.

Cure Media och Plantagen sår frön och inleder nytt samarbete

Aktuellt

I slutet på mars går Plantagen live med sitt samarbete med Cure Media samt utvalda profiler och skalar därmed upp sin influencer marketing.
– Genom strategisk influencer marketing siktar vi på att väcka ett grönt intresse hos vår målgrupp och locka dem att besöka Plantagens butiker. Ulrika Bjurström, Marknadschef på Plantagen

Här är vinnarna i Swedish Content Awards 2023

Aktuellt

Onsdagen den 18 oktober presenterades vinnarna i den årliga tävlingen Swedish Content Awards som syftar till att hedra och premiera excellens inom innehållsproduktion. Se vinnarna här!

Alcro Färg presenterar ett nytt kulörsamarbete med entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander

Samarbeten

Alcro Färg presenterar ett nytt spännande kulörsamarbete med entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander. Den 25 januari lanserades en kulörkollektion bestående av 14 jordnära kulörer med inspiration hämtad från Maries favorittyger och minnen som hon har samlat på sig genom åren. Kulörerna är döpta efter en stad, ett land eller en annan plats som ger rum för fantasin.

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary för att främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Affärer

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary, en uthyrningsplattform för mode. Samarbetet innebär att modekedjan på ett enkelt, smidigt och mer hållbart sätt kan erbjuda uthyrning av sortimentets mest exklusiva festklänningar. Bubbleroom planerar strategisk influencer marketing för att ytterligare främja och sprida detta samarbete för att bidra till ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion.

Emelie,Anders,Therese

NoFuzz Media startar nytt affärsben och välkomnar TikTok-stjärnan Emelie Nilsson till sitt team

Aktuellt

Influencer-byrån NoFuzz Media tar ytterligare ett stort steg framåt, nu lanserar NoFuzz sitt nya affärsben “Management”. Byrån, som redan samarbetar med en utav Sveriges största namn, Therese Lindgren med över 1 000 000 följare på Instagram och +330 000 följare på TikTok, NoFuzz Media välkomnar nu TikTok-stjärnan Emelie Nilsson till sitt team.

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

Oscar Limbäck

CONVENDUM integrerar influencer marketing i sin marknadsföringsstrategi

Affärer

CONVENDUM intensifierar sin marknadsföringsstrategi genom att integrera influencer marketing under 2024. Detta beslut är strategiskt för att nå ut till nya målgrupper och stärka CONVENDUMs varumärke på ett bredare plan i den ständigt föränderliga affärsmiljön.

Homage och Mirage skapar nordisk kampanj för träningsappen Bruce

Affärer

Träningsappen Bruce utökar sitt utbud och under hösten 2023 har Homage och Mirage gått samman för att lansera två digitala kampanjer. Den ena kampanjen syftar till att belysa samarbetet mellan Bruce och gymkedjan STC i Sverige, medan den andra strävar efter att öka Bruces närvaro på den norska och danska marknaden. Homage har också varit delaktig i utformningen av Bruces Brand Book.

Influencer Marketing – ett kraftfullt element i marknadsföring men bitvis komplex juridik

Juridik

Influencer Marketing tar allt större del av marknadsmixen och är ofta en central komponent i företagens marknadsföring. Trots metodens popularitet är det en komplex värld där företag måste vara medvetna om och följa rådande lagar och regler. Den juridiska ramen kring influencer marketing är fortfarande bitvis oklar och svårtolkad – vår juridiska expert Advokat Dag Wetterberg reder ut begreppen.

Anna Oldne och Johanna Dolk lanserar Joan Comms

Affärer

Joan Comms kombinerar strategi, kreativitet och teknik för att skapa kommunikation som engagerar. Med tjänster som influencer marketing, PR och sociala medier vill de hjälpa företag bygga starkare relationer och nå fram med sina budskap.

Så gick Homage från eventbyrå till 360-byrå: ökat omsättningen från 20 till 100 miljoner

Affärer

Efter att Homage varit verksamma i drygt ett år knackade pandemin på dörren. En utmaning ingen var beredd på, och branschen svajade rejält. Men istället för att dra i handbromsen, som många andra gjorde, valde Homage att gasa tillsammans med sina kunder. Homage anställde i genomsnitt en person i månaden under pandemin, och ökade sin omsättning med 100 procent under både 2020 och 2021. Totalt har Homage ökat omsättningen från 20 till 100 miljoner sedan första bokslutet 2019.

Collabri – når nästan 20 miljoner i omsättning och gör vinst första året

Affärer

Det går snabbt för talangbyrån Collabri. På bara ett år har bolaget, grundat av Viktor Nylén och Jacob Boe, vuxit från idé till ett blomstrande företag med en omsättning på 19,8 miljoner kronor och ett rörelseresultat på 2,9 miljoner.

Från rinken till naturen: Lundqvist-bröderna i samarbete med Revolution Race

Affärer

Tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist har länge varit välkända profiler inom hockeyvärlden. Deras karriärer varade i 23 år innan de lade skridskorna på hyllan. Nu har de valt att ta sig an ett nytt gemensamt uppdrag som ambassadörer för friluftsvarumärket Revolution Race.

Barnen är hjältarna i ny barnboksserie av Joanna André, debuterande författare och mamma i The Swedish Family

Affärer

Influencers har kommit att prägla vår digitala värld med sitt innehåll som skildrar allt från vardag till fest. Men vad händer när de tar steget bortom skärmen och ger ut böcker? En sak är klar – deras titlar är viktiga för förlagen och nu släpps en ny barnboksserie genom förlaget The Book Affair och författardebutant är Joanna André från The Swedish Family som med det tar steget in i bokvärlden.

Maximera er marknadsföring med generationsspecifik målgruppsanpassning

Aktuellt

Att inte rikta sitt budskap specifikt till en målgrupp baserat på ålder och generation kan resultera i missade möjligheter och mindre effektiv marknadsföring. Vi listar hur ni lyckas nå traditionalisterna till Gen Z!

Aller Medias strategiska omtag – skalar ner och avbryter stor influencersatsning

Affärer

I en tid då influencers har blivit en central del av marknadsföringsstrategier väljer Aller Media att omstrukturera och överge den befintliga affärsmodellen. Bolaget, som tidigare fungerat som agent åt omkring 100 profiler, minskar nu drastiskt till endast 10.

ProAd fortsätter att skörda framgång trots branschnedgång – Slår nytt omsättningsrekord

Affärer

ProAd, med bas i Malmö och inom områdena medie- och influencermarknadsföring, fortsätter sin uppåtgående trend. Med en omsättning på strax över 62 miljoner kronor för 2023, en ökning med åtta procent jämfört med det föregående året, och ett preliminärt rörelseresultat på 1,5 miljoner, står ProAd emot den negativa trenden inom branschen som har sett en genomsnittlig nedgång på över sex procent under samma period. Ökningen tillskrivs till stor del de strategiska investeringar och initiativ som gjorts under tidigare år.

Alcro Färg presenterar ny kulörkollektion skapad i samarbete med influencern Marie Olsson Nylander

Samarbeten

Alcro Färg lanserar en spännande nyhet för alla färgälskare och designentusiaster och de tar hjälp av influencer marketing i satsningen. Alcro har tidigare arbetet med profiler som Emilia Ilke och Säker Stil. Företaget har nu ingått i ett samarbete med den mångfacetterade entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander med 148 000 följare på Instagram

ADVOKAT DAG WETTERBERG: Kan en kunglighet separera sitt varumärke genom att endast ange sitt efternamn?

Gästskribent

Prinsessan Madeleine har nyligen lanserat hudvårdsmärket Minlen, ett samarbete med det schweiziska företaget Weleda. Hon kallar detta projekt för ett familjeföretag där hennes make Chris O´Neill bidrar med affärsråd och ekonomisk expertis, medan deras barn har fungerat som en testpanel för produkterna. Enligt prinsessan själv kommer inspirationen till företaget från hennes oro över att ungdomar använder hudvårdsprodukter som inte är anpassade för deras hudtyp, ofta influerade av trender på sociala medier som TikTok.

Internationellt

75% av företagen planerar aktiveringar med influencers visar färsk rapport

Guider

Influencer marketing är inte längre en engångstaktik för varumärken; det är en bärande komponent i marknadsstrategin. I takt med att budgetarna fortsätter att öka för influencer marketing ökar även trycket på att effektivt mäta utfallet

BOSCH nominerade till tre kategorier i PR Report Awards för global kampanj med Relatable

Aktuellt

Relatable och Bosch har tillsammans fått stor uppmärksamhet för sin globala kampanj under 2024. Kampanjen, som syftar till att lansera Bosch Series 6 Kitchen Machine, har nominerats till prestigefyllda PR Report Awards 2024 i Tyskland. Kampanjen har nominerats i tre viktiga kategorier: Consumer Marketing, Influencer Communication och International Communication.

Relatable och Auctionet samarbetar för att stärka närvaron på brittiska marknaden

Internationellt

Sedan augusti 2024 har Relatable och Auctionet arbetat tillsammans för att skapa en kampanj som kombinerar influencer marketing med personligt kurerad heminredning

Big in Japan – influencer marketing växer – förväntas överstiga 164 miljarder yen år 2029

Internationellt

Influencer marketing fortsätter att växa snabbt i Japan, där företag under 2024 förväntades spendera 86 miljarder japanska yen på influencer marketing. Marknaden prognostiseras att växa ytterligare och överstiga 164 miljarder yen år 2029 vilket motsvarar ungefär 12 miljareder svenska kronor. Denna kraftiga ökning speglar den allt större betydelsen av sociala medier och digital marknadsföring i Japan.

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

Ford tar hjälp av influencern och äventyraren Lexie Alford i lanseringen av elbil

Internationellt

Mer än 28 000 kilometer kommer att avverkas över sex kontinenter när den erfarne äventyraren Lexie Alford sätter sig bakom ratten för att under de närmaste månaderna följa den historiska Aloha Wanderwells fotspår. Detta är en del av lanseringen och kampanjen kring Ford Explorer – Fords senaste elbil.

Splay One tredubblar antalet visningar under 2023 – ”Vårt nordiska innehåll har rört sig mer globalt än någonsin tidigare”

Aktuellt

Splay One’s YouTube-nätverk slår rekord under 2023. Sammanfattningsvis landar det totala antalet visningar på otroliga 6 miljarder, vilket vida överstiger de 1,2 miljarder visningarna år 2022.

Marknaden för influencer marketing kommer att nå 22 miljarder USD år 2025

Notiser

Enligt den senaste rapporten från AI-analysplattformen HypeAuditor förutspås att marknaden för influencer marketing kommer att nå en storlek på 22 miljarder USD år 2025.
Enligt deras fjärde årliga rapport om nuläget för influencer marketing beror ökningen av mediets antagande på den växande betydelsen av social e-handel, omfördelningen av reklambudgeten till digital annonsering och ökningen av användningen av adblockeringsprogram.

TikTok ger tips: Så kan varumärken engagera sig i OS-snacket i Paris

Aktuellt

Inför OS 2024 som äger rum i juli, har TikTok delat med sig av nya insikter om hur marknadsförare kan planera inför evenemanget och säkerställa att deras marknadsföring är optimalt anpassad till de festligheter som är relaterade till spelen.

Plattformen nooon.life – där influncers och hotell möts i mitten

Internationellt

Världen har de senaste åren sett framväxten av innovativa plattformar och lösningar för att koppla samman influencers med varumärken. Nu lanseras en tjänst utvecklat specifikt för hotell och influencers. Det är finska Nooon.life som ger sig in i kampen om influencers och deras samarbeten med hotell. Vi har träffat Nooah Riijärvi som är grundaren av nooon.life.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Manager – Metapic
  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Marketing Specialist – Sweed Beauty
  • Influencer Marketing Manager, Brand Influence INT

PÅ NYTT JOBB

Relatable rekryterar Stina Force som Business Development Manager

Karriär

Relatable fortsätter att växa och stärker sin expertis inom varumärkesstrategi och marknadsföring. Den senaste tillskottet är Stina Force, som bringar över tio års erfarenhet från såväl internationella storföretag som snabbväxande företag i tillväxtfaser.

Ny era för Perfect Day Media: Karolina Sandberg och Tove Barkestad tar över efter Hanna Widell och Amanda Schulman

Karriär

Efter 12 år vid rodret för Perfect Day Media (PDM) väljer grundarna Hannah Widell och Amanda Schulman att överlämna det operativa ansvaret till två erfarna profiler inom företaget: Karolina Sandberg och Tove Barkestad. Grundarduon kommer dock att förbli som strategiska rådgivare och inta nya, mer kreativa och internationella roller inom ägarstrukturen Pophouse.

Cure Media stärker upp säljavdelningen – Robin Järnhäll är ny Brand Partership Advisor

På nytt jobb

Cure Media har rekryterat till försäljningsteamet. Robin Järnhäll är ny Brand Partnership Advisor.

Relatable rekryterar Ulrika Ek som ny VD och styrelseledamot

På nytt jobb

Den globala byrån för influencer marketing, UGC och AIGC, Relatable, stärker sitt ledarskap genom att välkomna Ulrika Ek som ny VD och styrelseledamot från och med den 1 november. Ulrika Ek kommer senast från rollen som Industry Manager på Google och har tidigare varit ansvarig för Metas mediepartnerskap i Norden samt VD för Nyheter24-Gruppen.

Jessica Hovergren och Ebba Gratte rekryteras till Relatable

På nytt jobb

Jessica Hovergren och Ebba Gratte rekryteras till Relatable, båda i rollen som Influencer Marketing Strategists.

Mest läst

Sturegatan 20 erbjuder en exklusiv matupplevelse i Stockholm med fokus på kvalitetskaviar från hela världen.

19 fantastiska restauranger i Stockholm att abonnera för fest

Att abonnera en restaurang i Stockholm är ett perfekt sätt att skapa en oförglömlig fest. Oavsett om det handlar om en privat födelsedagsmiddag, en företagsfest eller en bröllopsfest finns det många restauranger att välja mellan. Här har vi samlat 19 utvalda restauranger som erbjuder möjligheten att abonnera sina lokaler – från intima chambre séparée till större festvåningar och takterrasser. Låt ...
Nobis Hotel Stockholm – Private Dining Bino är en exklusiv lokal för privata middagar i centrala Stockholm.

16 unika ställen i Stockholm att fira födelsedag på

Att fira födelsedag i Stockholm erbjuder många möjligheter, oavsett om du vill ha en intim middag med familjen, en storslagen fest med vänner eller en rolig aktivitet som båtutflykt eller matlagningskurs. Här presenterar vi 16 fantastiska platser som passar perfekt för födelsedagsfirandet – från exklusiva restauranger med chambre séparée till charmiga festlokaler med möjlighet att ta med egen mat och ...

Fanny Nords podcast Kiss and Tell har premiär idag

Influencern Fanny Nord som har drygt 195 000 följare på TikTok lanserar idag sin nya podcast Kiss and Tell – en ofiltrerad intervjupodcast om kärlek och relationer.

Inspirerande influencers inom träning och hälsa – LISTA

Sverige har många framstående influencers inom träning och hälsa, som inspirerar till en aktiv livsstil. Influencereffect har listat sju kvinnor som alla är Instagram-influencers inom träning och hälsa. Oavsett om det handlar om styrketräning, yoga eller vardagsmotion, har de alla en stark röst inom hälsa och välbefinnande.

De 10 viktigaste ’Do & Don’t’ vid influencer marketing

Influencer marketing har etablerat sig som en kraftfull strategi för att nå målgrupper och bygga varumärken. Genom att samarbeta med influencers kan företag engagera sina kunder på ett mer personligt och autentiskt sätt. Men för att lyckas i denna dynamiska sfär finns det några avgörande dos and don'ts som företag bör följa.

Ida Bergfeldt, ID Agency: ”För tio år sedan var influencer marketing nästan obefintlig”

Ida Bergfeldt driver byrån ID Agency, med fokus på influencer marketing och varumärkesassociation. Hon ser en enorm utveckling i branschen, där långsiktiga samarbeten och genuin kommunikation blivit allt viktigare.
Copine Copine Studio – En fransk restaurang med privat rum för middagar i Stockholm.

12 exklusiva restauranger med chambre séparée i Stockholm

Letar du efter restauranger med Chambre Séparée i Stockholm för en privat middag, en affärslunch eller ett festligt firande? I huvudstaden finns många alternativ, från mysiga vinrum till eleganta matsalar med exklusiva menyer. Oavsett om du söker ett Chambre Séparée för en brunch med vänner, en middag för 15 personer eller ett julbord med kollegorna, har vi samlat 12 utvalda ...

 

Influencereffect.se – .
Influencereffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.