Hello Partner arrangerar en rad olika event inom influencer marketing runt om i världen, bland annat Global Influencer Marketing Awards som är världens största och främsta tävling inom just influencer marketing.
Nine Agency utsågs till en av världens 30 bästa byråer inom influencer marketing i tävlingen. Jonas Westling, byråansvarig, är både stolt och väldigt glad.
– Det känns otroligt och extra kul att få vara ensamma i Sverige, säger han.
Processen bakom själva eventet har varit att byråer fått be tre kunder och partners att skicka in nomineringar som beskrev varför byrån i fråga höll världsklass och vad som gör att de sticker ut. De som nominerade fick lämna namn, titel och bolagsinformation som granskades av juryn som utsåg topplistan.
– Känslan är i det närmsta obeskrivlig. Att få ett globalt erkännande och vara på en lista med globala jättar från UK och USA och som enda byrå från Norra Europa känns otroligt. Men också ett kvitto på att vår strategi som präglas av långsiktighet, relationer och transparens har ett verkligt värde som gör skillnad för de vi arbetar med och står sig i den hårdaste av konkurrens, säger Jonas Westling.
Nomineringen lyder:
”Nine Agency stands out for creating a sense of trust and reliability in every collaboration. Known for their curiosity, transparency, and creativity, they approach each campaign with fresh ideas and a strong sense of purpose. The agency has built a reputation as a dependable leader in the industry, continually evolving with trends while maintaining a professional yet relaxed, solution-focused approach. Clients and creators alike praise Nine Agency for their structure and relationship-building, which consistently lead to optimal results.”