Margareta Grääs är en etablerad skönhetsprofil med en stark närvaro i sociala medier. Hon är känd för sitt ärliga och kunniga sätt att kommunicera med sin målgrupp och har byggt upp ett förtroendefullt community kring skönhet och vardagsnära innehåll. Hennes tonalitet och värderingar matchar IsaDoras varumärkeslöften: honest, empowering och no compromise.
– IsaDora är ett varumärke som jag har använt otroligt länge. IsaDora är verkligen ett favoritmärke med massor utav produkter jag tycker mycket om. Det är extra roligt att jobba med ett svenskt sminkmärke som har både hög kvalitet men också en relaterbarhet som jag och mina följare gillar, säger Margareta Grääs.
Som en del av samarbetet kommer Margareta att lyfta fram sina personliga favoriter ur IsaDoras sortiment i egna kanaler och i varumärkets digitala aktiveringar. En av de första produkterna som lanseras inom ramen för samarbetet är mascaran The Build Up Grow Length and Volume Mascara.
– Vi är otroligt glada över att samarbeta med Margareta. Hon är en förebild för många och står för samma värderingar som vi – att makeup ska vara prisvärd, uttrycksfull och aldrig kompromissa med kvalitet eller pris, säger Emilia Hallström, Global Advocacy & Influencer Manager på IsaDora.
Nästa större aktivering sker den 29 april, då IsaDora och Margareta Grääs bjuder in till ett exklusivt event på Lykos Flagship Store i Stockholm.