– Våra kunder vill integrera PR och event med influencer marketing i syfte att få ut ännu mer och effektivisera, därav har vi sedan en tid tillbaka ökad efterfrågan särskilt inom PR. Med Matilda i teamet får in en av de absolut vassaste på marknaden och fortsätter resan mot vårt mission att modernisera traditionell PR genom att tillföra en data-driven och resultatfokuserad approach som uppenbart saknas, säger Sam Foroozesh, VD på Cure Media.
Matilda Tuovinen har gedigen erfarenhet från både varumärkes- och byråsidan. På Lexington ansvarade hon för den globala PR-strategin och utvecklade varumärkets influencer marketing- och eventverksamhet.
– Jag ser fram emot att vara en del av Cure Media och utveckla PR- och eventdelen som en integrerad del av vårt influencer marketing-erbjudande. Genom att kombinera dessa områden kan vi skapa strategiska och upplevelsebaserade aktiveringar som stärker varumärkens relevans, synlighet och relationer med sina målgrupper på ett ännu mer träffsäkert sätt, säger hon.
Rekryteringen av Matilda markerar en tydlig satsning för Cure Media att stärka sitt erbjudande inom influencer marketing, där PR och events är en naturlig och viktig del framåt.