Efter tidigare tester av influencer marketing i mindre skala väljer Billys Panpizza nu att expandera sitt arbete inom området. Planen är att kombinera samarbeten med relevanta profiler och ett UGC-baserat konto, där användargenererat innehåll spelar en central roll. Kampanjerna, som lanseras under våren, ska fångas upp av humor och nostalgi för att skapa engagemang och igenkänning.
Inför 2025 tar Billys Panpizza ett nytt grepp om sin digitala närvaro genom en satsning på influencer marketing. Med fokus på Instagram och TikTok ska varumärket förstärka sin position hos den yngre målgruppen och föräldrar till tonåringar. Satsningen innebär en breddning av kommunikationen och ett fördjupat samarbete med influencer marketing-byrån Cure Media.
Inför 2025 tar Billys Panpizza ett nytt grepp om sin digitala närvaro genom en satsning på influencer marketing. Med fokus på Instagram och TikTok ska varumärket förstärka sin position hos den yngre målgruppen och föräldrar till tonåringar. Satsningen innebär en breddning av kommunikationen och ett fördjupat samarbete med influencer marketing-byrån Cure Media.
– För att nå ut till ännu fler hungriga Billys-fans blir ett samarbete med Cure Media en spännande satsning för oss. Med deras expertis inom influencer marketing och kreativa sätt att kommunicera ser vi fram emot att träffa helt rätt målgrupp och stärka varumärket ytterligare. Tillsammans ska vi hitta nya, smarta sätt att få fler att upptäcka och älska Billys! säger Lizette Mannerhill, Teamledare Varumärke på Dafgårds.
– Billys är ett ikoniskt varumärke som många redan har en relation till. Nu handlar det om att bygga vidare på det och skapa nytt engagemang genom sociala medier. Med rätt profiler och kreativt innehåll ser vi en fantastisk möjlighet att nå den yngre målgruppen på ett naturligt och underhållande sätt, säger Hannes Bolin Olsson, Account Director på Cure Media.
Satsningen är en del av en bredare strategi där Billys Panpizza ska synas i flera kanaler under året. Dafgårds, som äger varumärket, har samarbetat med Cure Media sedan 2023.