Alice Ingrid Stenlöf, född 17 juni 1996 i Göteborg, är en svensk videobloggare, youtuber och radioproducent. Hon har bloggat om mode och skönhet sedan 2015. Tillsammans med vännen Bianca Ingrosso startade hon podden ”Alice & Bianca – har du sagt A får du säga B” år 2017, som blev en succé och vann pris under Guldtuben 2018. Stenlöf medverkade i ”Alice & Bianca showcast” på Globen Arena 2019 och startade sitt klädmärke A-DSGN samma år. Hon deltog även i Let’s Dance 2020 och startade podden ”Vad fan hände?” med Klara Elvgren i april 2023.
Alice Stenlöf, influencer och entreprenör, har sedan ett par år tillbaka drivit sitt modevarumärke A-dsgn i samarbete med e-handelshubben Hubso. Under denna period har A-dsgn fått en imponerande respons med slutsålda kollektioner och en pop-up-butik mitt i centrala Stockholm. I juni 2023 tog Alice Stenlöf ett spännande steg genom att registrera ett nytt bolag, ”A-dsgn AB,” och bekräftade att hon kommer att driva företaget själv vidare.
Hon uttryckte sin entusiasm och sitt engagemang för att ta A-dsgn till nästa nivå på Instagram.
”I september 2021 lanserade jag mitt egna varumärke A-dsgn tillsammans med Hubso. Jag hade aldrig vågat drömma om den respons som vi fått med slutsålda kollektioner, popup-butik mitt i centrala Stockholm och att få se alla er bära våra plagg. Under dessa snart tre år som gått har jag lärt mig otroligt mycket och är så taggad på att ta A-dsgn till nästa nivå – nu i helt egen regi,” skrev Alice Stenlöf på sin Instagram.
Genom att ta kontroll över varumärket kommer hon att kunna forma dess framtid och fortsätta erbjuda sina fans och kunder unika och eftertraktade modekollektioner.
Öppnar sitt första Showroom-kontor i Stockholm
I september öppnar hon sitt första showroom-kontor i samarbete med Carousel Group som rådgivare och New Property som uthyrare.
Kontoret är strategiskt placerat på hörnet av Kungstensgatan och Döbelnsgatan i Stockholm, en plats som är välkänd för sitt affärsliv och sin kulturella mångfald. Detta val av plats tyder på Alice Stenlöfs ambition att vara i hjärtat av Stockholms pulserande affärsvärld och vara nära de händelser som formar mode- och designbranschen.
A-dsgn har under sin tid på marknaden skapat en stark närvaro och lojal kundbas. Alice Stenlöfs ambassadörskap har avgörande för varumärkets framgång.
Detta är ett inspirerande exempel på hur influencernas inflytande och kreativitet kan ta dem bortom de digitala plattformarna och in i affärsvärlden.
För att läsa mer om Alice Stenlöf och hennes modevarumärke A-dsgn besök A-dsgn ABs officiella hemsida.