– Det är för mig ett otroligt bevis på att vi gör någonting rätt och såklart extremt positivt med kontinuitet i styrelsen för 2025. Vi har en fantastisk styrelse som representerar bredden av våra medlemmar, säger Kenneth Danielsson, vd på IAB Sverige.
Två nya namn tar plats som ordinarie ledamöter: Patrik Sandberg (VO2) och Anna Harju (Schibsted), som tidigare varit adjungerade till styrelsen.
Styrelsen 2025:
-
Daniel Weilar, ordförande
-
Cecilia Kroon, Lyko
-
Alexander Lydecker, Bonnier News
-
Sara Forssberg, Aller Media
-
Anna Harju, Schibsted
-
Pino Roscigno, Stadium
-
Liv Sandberg, TikTok
-
Carl Wåreus, Google
-
Cecilia Sundström, Meta
-
Daniel Eriksson, AdOn
-
Patrik Sandberg, VO2
Med representanter från såväl techjättar som medier, retail och annonslösningar speglar styrelsen den mångfald som präglar IAB Sveriges medlemmar och verksamhetsområden.
Valberedning 2025:
-
Peder Bonnier
-
Anna Stenbeck
-
Jacob Lovén
IAB Sverige är den samlande kraften för digital marknadsföring och digitala medier i Sverige. Med en fortsatt stark styrelse tar organisationen sikte på att driva utvecklingen av en hållbar och transparent digital marknad även under det kommande året.