Loggershut startades i Danmark av Ole Holdgaard 2017. Redan året efter startade de även i Sverige och Nederländerna, idag har företaget influencers på flera europeiska marknader.
Det som skiljer dem från andra agenturer är att de arbetar med ett abonnemang för företagen.
– Det är gratis för influencers, Loggershut tar inte del av intäkterna från influencerkampanjerna. Detta innebär att det inte uppstår några överraskningar för företagen och är lättare för influencers att förstå, berättar Ole Holdgaard.
När vi blickar framåt mot 2025 tror han att mikro-influencers vinner mark över större influencers.
– De har oftare tid, energi och vilja att interagera med sina följare. Fler småföretag börjar också använda influencers.
När det handlar om AI-genererat innehåll förväntar sig Ole Holdgaard att det kommer att växa, men tror inte att det kommer att slå igenom stort på kort sikt. De samarbeten och kampanjer som är mest framgångsrika nu, enligt honom, är det han kallar klassisk influencer marketing; skönhet, inredning, mat och sport.
– Influencer marketing inom Tik Tok och gaming har vuxit.
Den viktigaste fördelen han ser när det handlar om att bygga långsiktiga samarbeten mellan varumärken och influencers är att de är lojala mot varumärket.
– Exempelvis kan man ju inte göra reklam för Coca-Cola ena veckan, och för Pepsi två veckor senare. När man känner varandra väl uppstår sällan missförstånd.
Han menar att det som varumärken söker hos influencers idag om man jämför med för några år sedan, är ännu mer autenticitet.
– Influencers som använder filter på bilder är inte längre lika efterfrågade. Hellre fler mikro-influencers som skapar mycket innehåll än en dyr makro-influencer. På så sätt undviks också dyra mellanhänder.
Extra stolt är Ole Holdgaard över när Loggershut hjälpte till att hitta influencers till en kampanj som syftade till att stoppa social kontroll där unga flickor blev förtryckta av sina familjer. Kampanjen uppmärksammades i nyheterna på nationell TV i Danmark.