Influencereffect
  • Start
  • Influencer Marketing
    • Affärer
    • Case
    • Samarbeten
    • Trender
  • Kunskap
    • Guider
    • Juridik
    • Utbildning
  • Lediga jobb
  • Leverantörer
    • Advokater
    • Affiliatenätverk
    • Influencernätverk
  • Profiler
  • Tech
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • X
    • YouTube
  • Partners
    • United Influencers
    • Nine Agency
  • Om oss
Skip to content

Interlaced

Kontaktuppgifter:

Adress: Olaigatan 2, 703 61, Örebro
Telefon:
E-Post: [email protected]
Hemsida: https://interlaced.in/

Marknad [email protected]

Fler leverantörer:

Avtalsjuristerna

Petit Banana

We are cube

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Influencereffect.se Nordics personuppgiftspolicy

Affärer

Influencer Marketing – ett kraftfullt element i marknadsföring men bitvis komplex juridik

Juridik

Influencer Marketing tar allt större del av marknadsmixen och är ofta en central komponent i företagens marknadsföring. Trots metodens popularitet är det en komplex värld där företag måste vara medvetna om och följa rådande lagar och regler. Den juridiska ramen kring influencer marketing är fortfarande bitvis oklar och svårtolkad – vår juridiska expert Advokat Dag Wetterberg reder ut begreppen.

Astma- och Allergiförbundet väljer Splay One som partner för Influencer Marketing

Affärer

Astma- och Allergiförbundet väljer att samarbeta med Splay One som sin nya content- och influncer marketing-byrå. Splay One kommer att utveckla föreningens innehåll i tryckta, digitala och sociala kanaler, samt ta över produktionen av medlemstidningen Allergia. Utöver detta kommer de leda arbetet med strategiska samarbeten med influencers. Detta samarbete förväntas sätta standarden för hur organisationer kan använda influencer marketing för att påverka och utbilda om viktiga frågor.

Bianca Ingrossos sminkföretag Caia uppges vara till salu igen

Notiser

Enligt källor till analyshuset Mergermarket planerar riskkapitalbolaget Verdane att sälja influencern Bianca Ingrossos framgångsrika sminkmärke, Caia. Trots uppgifterna har Verdane avstått från att kommentera ärendet. Försäljningen av Caia Cosmetics uppges vara värd miljarder.

Philips väljer Relatable som ny strategisk partner för influencer marketing

Aktuellt

Philips har inlett ett nytt samarbete med den globala influencerbyrån Relatable, som nu får uppdraget att utveckla företagets strategi och kampanjer inom två av de viktigaste produktkategorierna.

Maximera er marknadsföring med generationsspecifik målgruppsanpassning

Aktuellt

Att inte rikta sitt budskap specifikt till en målgrupp baserat på ålder och generation kan resultera i missade möjligheter och mindre effektiv marknadsföring. Vi listar hur ni lyckas nå traditionalisterna till Gen Z!

Homage i strategiska partnerskap med lokala influencers för Peroni Nastro Azzurro

Affärer

Sommaren 2023 kommer att stanna i mångas minnen som en tid då filmälskare samlades under Stockholms strålande solsken för att njuta av oförglömliga filmupplevelser, tack vare partnerskapet mellan Peroni Nastro Azzurro 0,0% och kreativa byrån Homage. Denna dynamiska duo steg in som ny partner för Stockholm Filmfestival tidigare i år, och de har inte varit sena att leverera minnesvärda ögonblick i filmens värld.

Influencern Marcel Jehrlander startar PR-byrå med fokus på strategisk PR & Influencer Marketing för skönhetsindustrin

Aktuellt

Marcel Jehrlander, en framstående influencer med en imponerande följarskara på TikTok och Instagram tar nu steget in i PR-branschen med lanseringen av MJ Relations. Efter flera år inom skönhetsindustrin och framgångsrika samarbeten med kosmetikabolag har Jehrlander identifierat ett marknadsgap och siktar på att erbjuda skönhets- och livsstilsvarumärken unika och skräddarsydda lösningar.

Schibsted stärker sitt Influencer-erbjudande – tar större ägarandel i Inzpire.me

Affärer

I somras tog Schibsted ett stort steg i riktning mot att stärka sin position inom influencer marketing genom att öka sin ägarandel i Inzpire.me från 25 till 90 procent. Beslutet att intensifiera sitt samarbete med Inzpire.me, som är en plattform för influencer marketing, pekar på Schibsteds tydliga satsning inom detta snabbväxande område av digital marknadsföring.

De är Sveriges ledande nätverk för Petfluencers 2023

Influencer marketing

Banana Gang och Petit Banana är pionjärer inom influencer marketing när det gäller husdjur. De har inte bara öppnat upp för en ny målgrupp av djurälskare, utan har också visat att petfluencers kan vara lika inflytelserika som sina mänskliga kollegor. Husdjur är en viktig del av många människors liv, och att använda deras charm och personlighet för att marknadsföra produkter och tjänster är en genial idé.

Anrikt varumärke satsar på blomstrande influencer marketing – detta är årets limiterade nyhet, Monark Karin Krickelin

Affärer

Monark står bakom en av Sveriges mest populära cykel genom tiderna – den klassiska damcykeln KARIN. Årligen tar Monark fram en unik Limited Edition för denna cykel och 2024 års limiterade upplaga av Karin har skapats tillsammans med sociala medier-profilen, entreprenören och 2023-års inredningsinspiratör Krickelin.

Homage och Mirage skapar nordisk kampanj för träningsappen Bruce

Affärer

Träningsappen Bruce utökar sitt utbud och under hösten 2023 har Homage och Mirage gått samman för att lansera två digitala kampanjer. Den ena kampanjen syftar till att belysa samarbetet mellan Bruce och gymkedjan STC i Sverige, medan den andra strävar efter att öka Bruces närvaro på den norska och danska marknaden. Homage har också varit delaktig i utformningen av Bruces Brand Book.

Influencern Janni Delér släpper ytterligare en kollektion med Muli Collection

Affärer

Den 26 februari släppte Muli Collection sin andra kollektion tillsammans med influencern och kreatören Janni Delér.

Så gick Homage från eventbyrå till 360-byrå: ökat omsättningen från 20 till 100 miljoner

Affärer

Efter att Homage varit verksamma i drygt ett år knackade pandemin på dörren. En utmaning ingen var beredd på, och branschen svajade rejält. Men istället för att dra i handbromsen, som många andra gjorde, valde Homage att gasa tillsammans med sina kunder. Homage anställde i genomsnitt en person i månaden under pandemin, och ökade sin omsättning med 100 procent under både 2020 och 2021. Totalt har Homage ökat omsättningen från 20 till 100 miljoner sedan första bokslutet 2019.

djuronaset infinitypool low 9

Spahotellet Djurönäset satsade på influencer marketing för att locka gäster

Affärer

Under våren 2023 beslutade Djurönäset att satsa på influencer marketing med hjälp av Influeris influencer marketing-plattform för att marknadsföra sitt Spa & Hotel-erbjudande mot den svenska marknaden.

Från Jönköping till USA – BUBS tar nästa steg med hjälp av influencers och strategiska partnerskap

Affärer

Det svenska godisvarumärket BUBS, känt för sina ikoniska ”skallar”, tar nu steget över Atlanten. Under hösten 2025 lanseras BUBS officiellt på den amerikanska marknaden – en satsning som backas upp av ett växande internationellt intresse, särskilt från amerikanska konsumenter och återförsäljare.

Collabri – når nästan 20 miljoner i omsättning och gör vinst första året

Affärer

Det går snabbt för talangbyrån Collabri. På bara ett år har bolaget, grundat av Viktor Nylén och Jacob Boe, vuxit från idé till ett blomstrande företag med en omsättning på 19,8 miljoner kronor och ett rörelseresultat på 2,9 miljoner.

Från rinken till naturen: Lundqvist-bröderna i samarbete med Revolution Race

Affärer

Tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist har länge varit välkända profiler inom hockeyvärlden. Deras karriärer varade i 23 år innan de lade skridskorna på hyllan. Nu har de valt att ta sig an ett nytt gemensamt uppdrag som ambassadörer för friluftsvarumärket Revolution Race.

Libero väljer Relatable som ny influencer marketing-partner i Norden

Affärer

Under andra halvan av 2024 genomförde Libero en omfattande byråupphandling tillsammans med Engage Marketing för att hitta en ny strategisk partner för sitt influencer marketing-arbete. Efter en noggrann urvalsprocess föll valet på den erfarna influencer marketing-byrån Relatable, som nu får ansvaret för att utforma och leda Liberos strategi i Norden.

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary för att främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Affärer

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary, en uthyrningsplattform för mode. Samarbetet innebär att modekedjan på ett enkelt, smidigt och mer hållbart sätt kan erbjuda uthyrning av sortimentets mest exklusiva festklänningar. Bubbleroom planerar strategisk influencer marketing för att ytterligare främja och sprida detta samarbete för att bidra till ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion.

Ida Warg Beauty, grundat av influencern Ida Warg, har sålts till den finländska jätten Lumene

Affärer

Lumene förvärvar hela bolaget, inklusive varumärket. Ida Warg, som ägde 50,1 procent av bolaget, motiverar försäljningen med att bolaget nu behöver kraft och resurser för att fortsätta växa.

Internationellt

Ford tar hjälp av influencern och äventyraren Lexie Alford i lanseringen av elbil

Internationellt

Mer än 28 000 kilometer kommer att avverkas över sex kontinenter när den erfarne äventyraren Lexie Alford sätter sig bakom ratten för att under de närmaste månaderna följa den historiska Aloha Wanderwells fotspår. Detta är en del av lanseringen och kampanjen kring Ford Explorer – Fords senaste elbil.

TikTok ger tips: Så kan varumärken engagera sig i OS-snacket i Paris

Aktuellt

Inför OS 2024 som äger rum i juli, har TikTok delat med sig av nya insikter om hur marknadsförare kan planera inför evenemanget och säkerställa att deras marknadsföring är optimalt anpassad till de festligheter som är relaterade till spelen.

Relatable och Auctionet samarbetar för att stärka närvaron på brittiska marknaden

Internationellt

Sedan augusti 2024 har Relatable och Auctionet arbetat tillsammans för att skapa en kampanj som kombinerar influencer marketing med personligt kurerad heminredning

75% av företagen planerar aktiveringar med influencers visar färsk rapport

Guider

Influencer marketing är inte längre en engångstaktik för varumärken; det är en bärande komponent i marknadsstrategin. I takt med att budgetarna fortsätter att öka för influencer marketing ökar även trycket på att effektivt mäta utfallet

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

BOSCH nominerade till tre kategorier i PR Report Awards för global kampanj med Relatable

Aktuellt

Relatable och Bosch har tillsammans fått stor uppmärksamhet för sin globala kampanj under 2024. Kampanjen, som syftar till att lansera Bosch Series 6 Kitchen Machine, har nominerats till prestigefyllda PR Report Awards 2024 i Tyskland. Kampanjen har nominerats i tre viktiga kategorier: Consumer Marketing, Influencer Communication och International Communication.

Big in Japan – influencer marketing växer – förväntas överstiga 164 miljarder yen år 2029

Internationellt

Influencer marketing fortsätter att växa snabbt i Japan, där företag under 2024 förväntades spendera 86 miljarder japanska yen på influencer marketing. Marknaden prognostiseras att växa ytterligare och överstiga 164 miljarder yen år 2029 vilket motsvarar ungefär 12 miljareder svenska kronor. Denna kraftiga ökning speglar den allt större betydelsen av sociala medier och digital marknadsföring i Japan.

Plattformen nooon.life – där influncers och hotell möts i mitten

Internationellt

Världen har de senaste åren sett framväxten av innovativa plattformar och lösningar för att koppla samman influencers med varumärken. Nu lanseras en tjänst utvecklat specifikt för hotell och influencers. Det är finska Nooon.life som ger sig in i kampen om influencers och deras samarbeten med hotell. Vi har träffat Nooah Riijärvi som är grundaren av nooon.life.

Splay One tredubblar antalet visningar under 2023 – ”Vårt nordiska innehåll har rört sig mer globalt än någonsin tidigare”

Aktuellt

Splay One’s YouTube-nätverk slår rekord under 2023. Sammanfattningsvis landar det totala antalet visningar på otroliga 6 miljarder, vilket vida överstiger de 1,2 miljarder visningarna år 2022.

Marknaden för influencer marketing kommer att nå 22 miljarder USD år 2025

Notiser

Enligt den senaste rapporten från AI-analysplattformen HypeAuditor förutspås att marknaden för influencer marketing kommer att nå en storlek på 22 miljarder USD år 2025.
Enligt deras fjärde årliga rapport om nuläget för influencer marketing beror ökningen av mediets antagande på den växande betydelsen av social e-handel, omfördelningen av reklambudgeten till digital annonsering och ökningen av användningen av adblockeringsprogram.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Manager – Metapic
  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Marketing Specialist – Sweed Beauty
  • Influencer Marketing Manager, Brand Influence INT

PÅ NYTT JOBB

Cure Media expanderar teamet: Elinn Thurin anställs som Campaign Manager Assistant

På nytt jobb

Cure Media stärker sitt team med Elinn Thurin i rollen som Campaign Manager Assistant.

No Fuzz Media anställer Anna Nilsson som Client Manager

På nytt jobb

Anna Nilsson axlar sedan några månader tillbaka rollen som Client Manager på No Fuzz Media.

– Mitt tips till de företag som överväger influencer marketing är att tänka långsiktigt och noga välja ut en influencer som passar varumärket.

Relatable rekryterar Ulrika Ek som ny VD och styrelseledamot

På nytt jobb

Den globala byrån för influencer marketing, UGC och AIGC, Relatable, stärker sitt ledarskap genom att välkomna Ulrika Ek som ny VD och styrelseledamot från och med den 1 november. Ulrika Ek kommer senast från rollen som Industry Manager på Google och har tidigare varit ansvarig för Metas mediepartnerskap i Norden samt VD för Nyheter24-Gruppen.

Cure Media stärker upp säljavdelningen – Robin Järnhäll är ny Brand Partership Advisor

På nytt jobb

Cure Media har rekryterat till försäljningsteamet. Robin Järnhäll är ny Brand Partnership Advisor.

Cure Media växer – rekryterar Jade D’econzac Mbay för rollen Creative Strategist

På nytt jobb

Cure Media har rekryterat Jade D’econzac Mbay till rollen Creative Strategist. Jade D’econzac Mbay är specialiserad på digital strategi med fokus på datadriven marknadsanalys och kampanjoptimering.

Mest läst

Ford tar hjälp av influencern och äventyraren Lexie Alford i lanseringen av elbil

Mer än 28 000 kilometer kommer att avverkas över sex kontinenter när den erfarne äventyraren Lexie Alford sätter sig bakom ratten för att under de närmaste månaderna följa den historiska Aloha Wanderwells fotspår. Detta är en del av lanseringen och kampanjen kring Ford Explorer – Fords senaste elbil.

Internationella konferenser inom Influencer Marketing under 2024 – LISTA!

Marknaden för influencer marketing blomstrar och världen samlas vid ett antal globala konferenser för att dela insikter och upptäcka de senaste trenderna inom skaparekonomi och digital marknadsföring. Är du sugen på internationella spaningar? Här är tips och lista på konferenser att boka för 2024.

Influencersamarbete mellan Kappahl och Ida Nordfors genererar högt engagemang

Ett nyligen genomfört samarbete mellan Kappahl Group och livsstilsprofilen Ida Nordfors har resulterat i betydande räckvidd och engagemang på sociala medier. Samarbetet, i regi av ProAd Sweden AB, syftade till att lyfta fram KappAhls Baby- och Minories-kollektioner för vår/sommar 2024.

Influencer Marketing i Sverige: Strategier och framgångsrika kampanjer

Influencer marketing är idag en självklar del av många svenska företags marknadsstrategier. Med en snabb digitalisering och en hög tillit till influencers som trovärdiga röster har marknaden mognat betydligt. I Sverige ser vi att företag lyckas särskilt väl genom att anpassa sina kampanjer efter konsumenters ökade efterfrågan på autenticitet och värderingsdrivet innehåll.

CALVEA i samarbete med byggprofilen Felix Lundin – satsar på influencer marketing inom hantverkssegmentet

Det svenska byggmaterialföretaget CALVEA AB inleder ett nytt strategiskt samarbete med influencern Felix Lundin, även känd som @felkansnickrar – en av Sveriges mest snabbväxande profiler inom bygg och DIY (gör-det-själv) på sociala medier.

CASE: Homage och Trustly valde LinkedIn som influencerplattform

I samband med Trustlys lansering av Trustly Azura, fick Homage i uppdrag att genomföra ett lanseringsevent. En utmaning med lanseringen var att se till att relevanta gäster inom e-handel och entreprenörskap var på plats. Som en del av strategin för att generera kvalitativa gäster till eventet valde Homage att genomföra en influencer-kampanj på LinkedIn.

Svenska influencers tar ställning – bojkottar Temu och Shein för hållbarhetens skull

Flera framstående svenska influencers har nyligen uttryckt kritik mot de kinesiska e-handelsplattformarna Temu och Shein. Bland dessa profiler finns Camilla Hamid, Clara Lidström ("Underbara Clara"), Ellinor Sirén ("Ekotipset") och gamingprofilen Matinbum. De har valt att avstå från samarbeten med dessa företag och uppmanar andra att göra detsamma. Deras mål är att sätta press på företag att ta större ansvar för ...

 

Influencereffect.se – .
Influencereffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.