Tävlingen är en blinkning till NetOnNets tidigare kampanj med Backstreet Boys. Då remixade de låten Larger than Life. Nu knyter de an till 90-talsnostalgin genom att kombinera dans och sociala medier för att nå en ung publik. Priserna? En iPhone 16 Pro och ett presentkort värt 10 000 kronor för musikprodukter.
Kristian Täljeblad, en av profilerna, beskriver projektet som både roligt och nostalgiskt.
– Vem vill inte skapa sitt eget boyband? säger han.
Med kampanjen vill NetOnNet förstärka sina kärnvärden: snabbt, enkelt och lagerpris.
Sofia Hansson, Social Media Specialist på NetOnNet ser tävlingen som ett perfekt sätt att kombinera nostalgi och dans.
De tre influencers som frontar kampanjen har betydande närvaro i sociala medier. Fabian Svorono, känd för sina humoristiska videor, har över 106 000 följare på TikTok. Caroline Persson engagerar sin publik på Instagram med 22 000 följare, Kristian Täljeblad Pankov, som är aktiv på både Instagram och TikTok, når över 116 000 följare på Instagram och 26 000 på TikTok. Tillsammans bidrar de till att kampanjen når en bred och engagerad publik i flera kanaler.