Siri Hemsley – Key Account Manager
Alexander Mattsson – Project Manager
Hanna Gundmark – Production Leader
Mimmi Johansson Bäckström – Creative PR Specialist
Bar Central
Efter att ha hållit stängt i nästan ett år har Bar Central slagit upp portarna igen, dessutom på ny adress. För att fira återinvigningen bjöd Homage in till ett öppningsevent tillsammans med Pilsner Urquell där det bjöds på god mat, anrik dryck och gedigen ölkunskap. Faktum är att tekniken bakom hur man brygger och serverar öl är minst lika viktigt, något gästerna på plats fick lära sig mer om.
Genomslag på sociala medier och redaktionellt
Till eventet bjöd Homage in både journalister och influencers inom mat och dryck. Dels för att sprida kännedom om återinvigningen, dels för att lyfta att Bar Central, genom Pilsner Urquell, är först i Stockholm med att ha en “Head Tapster” bakom bardisken. Återöppningen och eventet blev uppmärksammat både redaktionellt och på sociala medier, med en potentiell räckvidd på över 1 600 000.
Förutom att njuta av den goda maten, drycken och den nya atmosfären, erbjöds gästerna också chansen att få sin signatur ingraverad på ett Pilsner Urquellglas av tatueraren Jonatan Palm.
– Det är både roligt och effektivt när två aktörer går ihop och gör något tillsammans. I det här fallet kunde Pilsner Urquell och Bar Central dra fördel av varandras styrkor för att sprida kunskap och skapa en fantastisk upplevelse för några av Stockholms mest passionerade mat- och dryckesentusiaster. I vårt arbete utgick vi från det fysiska eventet, men integrerade även en digital dimension för att öka medvetenhet och engagemang kring både nyöppningen och Pilsner Urquell, säger Siri Hemsley, partner på Homage.