Spinngalan, som är Sveriges främsta PR-tävling, samlar landets skarpaste kommunikatörer för att hylla och uppmärksamma de mest framstående insatserna inom branschen. Årets prisutdelning äger rum den 27 mars på det ikoniska Wallmans i Stockholm, där vinnarna kommer att koras och firas.
Juryn har haft en omfattande uppgift att bedöma bidragen utifrån deras strategi, kreativitet och utförande. Framför allt har fokus legat på de kampanjer som kunnat visa på tydliga och mätbara resultat kopplade till uppdragsgivarens affärsmål.
Nomineringarna för Årets Influencerkampanj
En av de mest uppmärksammade kategorierna i Spinn är Årets Influencerkampanj, där varumärken genom smarta samarbeten med profiler lyckats skapa stort engagemang och räckvidd. Här är de nominerade:
- Pollen Goes Fashion / Kronans Apotek / Cure Media
- Min Bregott-bytta / Arla Bregott / Prat PR
- Fotbollströjefredag / Barncancerfonden / Garbergs
- Mobilscouta / Tre Sverige / Burson
- DrunkenBait: Fiska inte dragen / Carlsberg Sverige / Burson
Med en blandning av kreativa koncept, stark storytelling och strategisk influenceranvändning har dessa kampanjer lyckats skapa betydande genomslag och engagemang i sina respektive målgrupper.
Spänning inför prisutdelningen
Nu väntar en spännande period innan vinnarna avslöjas den 27 mars. Under galakvällen kommer Sveriges PR-elit att samlas för att hylla de kampanjer och byråer som har särskilt utmärkt sig under det senaste året. Med en stark konkurrens och höga kvalitetskrav på bidragen är förväntningarna höga inför den stora finalen.