Golden Age Models (& Influencers) är med sin nisch, fokus på mogna influencers, har tagit en viktig position i en branschen som ofta anklagas för ytlighet, ingrepp och orealistiska skönhetsideal. Kvinnor 50+ är en köpstark målgrupp och följer gärna influencers i sin egen ålder. Med en solid bas av över 50 influencers med följarantal som sträcker sig från 2 500 till 160 000, erbjuder byrån en mångsidig bredd av digitala talanger för varumärkessamarbeten och innehållsskapande.
Byrån är grundad i maj 2022 av Shama Persson och har fått erkännande för sitt innovativa tillvägagångssätt inom influencer marketing och sitt engagemang för att främja mångfald och äkthet i mode och influncerbranschen.
Specialiserad på användargenererat innehåll (UGC) för kunder underlättar Golden Age Models även delningen av innehåll i modellernas/talangernas personliga digitala kanaler vilket givetvis ger en garanti för spridning utanför uppdragsgivarens ägda kanaler. På listan över varumärken som valt Golden Age Models år 2023 finner man exempelvis Nextory, Eleni & Chris, IDUN Minerals, Understatement Underwear och protein.se och pågående projekt för exemplevis Bodyshop och Xlash.
Byrån definierar sitt ”why” i något de kallar Golden Manifesto; ett manifest som förespråkar att omfamna naturlig åldrande och motsätter sig åldersföryngrande procedurer som fillers, botox och kosmetisk kirurgi. Alla modeller och influencers representerade av byrån måste anpassa sig till detta manifest, vilket främjar ett budskap om äkthet och empowerment i en bransch som ofta förknippas med just orealistiska skönhetsideal även för mogna kvinnor.
Med en vision att bekämpa åldersdiskriminering i samhället strävar Golden Age Models efter att fira den skönhet och visdom som kommer med ålder, utmana stereotyper och främja inkludering. Byrån är verksam i Sverige, Danmark, Finland och Norge, strävar byrån efter att vara det ledande valet för mogna modeller och syftar till att inspirera till en mer ålderspositiv kultur.