Ett starkt matchat partnerskap Bugaboo, vars produkter kombinerar modern design, funktionalitet och hållbarhet, har höga ambitioner att nå ut till fler nordiska föräldrar. Baby Journey är en ledande aktör inom kommunikation riktad mot föräldrar och familjer och har en unik förståelse för målgruppen.
– Baby Journey driver den marknadsledande plattformen för föräldrar i Norden idag. Givet vår expertis och positionering inom den här målgruppen är det naturligt att vi agerar byrå för varumärken inom gravid och barn. Att Bugaboo valt oss som sin PR- och influencer marketing-byrå är ett kvitto på att vårt erbjudande är unikt och attraktivt, säger Michaela Forni, Head of Brand och medgrundare av Baby Journey.
Siktar på starkare närvaro i Norden Samarbetet syftar till att skapa starkare kopplingar till den nordiska målgruppen genom strategiska kampanjer och influencer-samarbeten.
Michaela Forni fortsätter:
– Bugaboo är ett otroligt roligt varumärke för oss att jobba med. Deras starka positionering inom den här målgruppen gör att vi kan använda vår data och expertis för att hjälpa Bugaboo att nå ännu fler blivande föräldrar.
Även Caroline Sabri, Marketing Manager Bugaboo Nordics, uttrycker sin förväntan på det nya samarbetet:
– Vi letade efter en partner med digitalt och kreativt fokus samt ett genuint engagemang inom barn och familjelivet. Vi värdesätter Baby Journeys moderna approach och personliga kontakt, vilket gör dem till en viktig partner för Bugaboos framtida resa. Tillsammans kan vi lyfta vår kommunikation och långsiktigt bygga varumärket.
En spännande framtid Samarbetet inleds i december 2024 och förväntas ge Bugaboo en starkare närvaro i Norden genom innovativa och datadrivna kampanjer. Med Baby Journey vid rodret ser framtiden ljus ut för Bugaboos kommunikativa satsningar i regionen.