Influencereffect
  • Start
  • Influencer Marketing
    • Affärer
    • Case
    • Samarbeten
    • Trender
  • Kunskap
    • Guider
    • Juridik
    • Utbildning
  • Lediga jobb
  • Leverantörer
    • Advokater
    • Affiliatenätverk
    • Influencernätverk
  • Profiler
  • Tech
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • X
    • YouTube
  • Partners
    • United Influencers
    • Nine Agency
  • Om oss
Skip to content
2024-12-05 | Aktuellt

Penny Parnevik blir delägare i Bammies

Influencern med 275 000 följare på Instagram, Penny Parnevik, blir delägare i blöjföretaget Bammies. Anna Oldne PR & Event är anlitade som PR-byrå tillsammans med Dolk Agency.

Filippa Lagerstedt och Penny Parnevik
Filippa Lagerstedt och Penny Parnevik

Bammies är Skandinaviens första och enda växtbaserade engångsblöja, efter ett år på marknaden välkomnar de nu Penny Parnevik som delägare. Bammies siktar på att nå ut till flera föräldrar med Penny Parnevik som delägare.

– Det här känns som ett drömprojekt att bli delägare i, säger Penny Parnevik.

– Att få in Penny som delägare i Bammies känns helt fantastiskt. Hon är inte bara småbarnsmamma som förstår vikten av en kvalitetsprodukt som produceras på ett hållbart vis, utan är också en omtyckt influencer och kreatör, säger Filippa Lagerstedt, grundare av Bammies.

Penny Parnevik är en mycket omtyckt influencer med 275 000 följare på Instagram och 21 000 på TikTok. Hon delar med sig av sin vardag och livet som trebarnsmamma via sina sociala medier och genom podcasten Pillowtalk som hon har tillsammans med sin storasyster Peg Parnevik.

Elin Bisander [email protected]

Läs mer:

Skärmavbild 2025 10 09 kl. 14.15.38

Seminarium: Ingager Sports x Wesport – Sport, sociala medier och framtidens marknadsföring

Ingager Sports bjuder in till en inspirerande eftermiddag i samband med Nordic Open på Karlavägen 96 i Stockholm. Tillsammans med Wesport arrangeras ett seminarium där deltagarna får ta del av aktuella spaningar kring sportmarknadsföring, sociala medier och hur varumärken kan skapa engagemang i den snabbt föränderliga sport- och medievärlden.

Svenskarna och internet 2025 – så förändrar AI, vård och vardag vårt digitala liv

Svenskarna lever allt mer online – och AI har tagit klivet in i vardagen

Maktbarometern 2025 avslöjar hur digital makt fördelas och varför varumärken måste tänka som kreatörer

Maktbarometern 2025 avslöjar vilka som verkligen styr det digitala samtalet i Sverige – och hur makten har förflyttats från medier till kreatörer. I årets rapport ser vi politisk dominans och högerfäste på X, kreatörernas uppgång på TikTok och YouTube, och en tydlig förskjutning där engagemang slår budget. Samtidigt varnar rapporten för en ny våg av AI-genererat innehåll och informationsbrus som förändrar spelplanen för både varumärken och opinionsbildare.
Från Sverigedemokraternas förstaplats till B&SS-nivåer av kreativ räckvidd, Maktbarometern 2025 bjuder på flera överraskande insikter om könsfördelning, plattformstrender och strategiska lärdomar för 2026.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Influencereffect.se Nordics personuppgiftspolicy

Affärer

Aller Medias strategiska omtag – skalar ner och avbryter stor influencersatsning

Affärer

I en tid då influencers har blivit en central del av marknadsföringsstrategier väljer Aller Media att omstrukturera och överge den befintliga affärsmodellen. Bolaget, som tidigare fungerat som agent åt omkring 100 profiler, minskar nu drastiskt till endast 10.

Från Jönköping till USA – BUBS tar nästa steg med hjälp av influencers och strategiska partnerskap

Affärer

Det svenska godisvarumärket BUBS, känt för sina ikoniska ”skallar”, tar nu steget över Atlanten. Under hösten 2025 lanseras BUBS officiellt på den amerikanska marknaden – en satsning som backas upp av ett växande internationellt intresse, särskilt från amerikanska konsumenter och återförsäljare.

Astma- och Allergiförbundet väljer Splay One som partner för Influencer Marketing

Affärer

Astma- och Allergiförbundet väljer att samarbeta med Splay One som sin nya content- och influncer marketing-byrå. Splay One kommer att utveckla föreningens innehåll i tryckta, digitala och sociala kanaler, samt ta över produktionen av medlemstidningen Allergia. Utöver detta kommer de leda arbetet med strategiska samarbeten med influencers. Detta samarbete förväntas sätta standarden för hur organisationer kan använda influencer marketing för att påverka och utbilda om viktiga frågor.

Collabri – når nästan 20 miljoner i omsättning och gör vinst första året

Affärer

Det går snabbt för talangbyrån Collabri. På bara ett år har bolaget, grundat av Viktor Nylén och Jacob Boe, vuxit från idé till ett blomstrande företag med en omsättning på 19,8 miljoner kronor och ett rörelseresultat på 2,9 miljoner.

Så gick Homage från eventbyrå till 360-byrå: ökat omsättningen från 20 till 100 miljoner

Affärer

Efter att Homage varit verksamma i drygt ett år knackade pandemin på dörren. En utmaning ingen var beredd på, och branschen svajade rejält. Men istället för att dra i handbromsen, som många andra gjorde, valde Homage att gasa tillsammans med sina kunder. Homage anställde i genomsnitt en person i månaden under pandemin, och ökade sin omsättning med 100 procent under både 2020 och 2021. Totalt har Homage ökat omsättningen från 20 till 100 miljoner sedan första bokslutet 2019.

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

Från rinken till naturen: Lundqvist-bröderna i samarbete med Revolution Race

Affärer

Tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist har länge varit välkända profiler inom hockeyvärlden. Deras karriärer varade i 23 år innan de lade skridskorna på hyllan. Nu har de valt att ta sig an ett nytt gemensamt uppdrag som ambassadörer för friluftsvarumärket Revolution Race.

Maximera er marknadsföring med generationsspecifik målgruppsanpassning

Aktuellt

Att inte rikta sitt budskap specifikt till en målgrupp baserat på ålder och generation kan resultera i missade möjligheter och mindre effektiv marknadsföring. Vi listar hur ni lyckas nå traditionalisterna till Gen Z!

Alcro Färg presenterar ett nytt kulörsamarbete med entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander

Samarbeten

Alcro Färg presenterar ett nytt spännande kulörsamarbete med entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander. Den 25 januari lanserades en kulörkollektion bestående av 14 jordnära kulörer med inspiration hämtad från Maries favorittyger och minnen som hon har samlat på sig genom åren. Kulörerna är döpta efter en stad, ett land eller en annan plats som ger rum för fantasin.

Hanna Friberg Amazon

Nu kan kreatörer öppna butik med Amazon Influencer Program

Affärer

Amazon har introducerat ett spännande initiativ för alla innehållsskapare där ute – Amazon Influencer Program. Denna plattform ger influencern möjligheten att enkelt rekommendera Amazon-produkter till sina följare och tjäna provision på kvalificerade köp. Influencern Hanna Friberg var en av de första kreatörerna att haka på trenden.

Schibsted stärker sitt Influencer-erbjudande – tar större ägarandel i Inzpire.me

Affärer

I somras tog Schibsted ett stort steg i riktning mot att stärka sin position inom influencer marketing genom att öka sin ägarandel i Inzpire.me från 25 till 90 procent. Beslutet att intensifiera sitt samarbete med Inzpire.me, som är en plattform för influencer marketing, pekar på Schibsteds tydliga satsning inom detta snabbväxande område av digital marknadsföring.

Emelie,Anders,Therese

NoFuzz Media startar nytt affärsben och välkomnar TikTok-stjärnan Emelie Nilsson till sitt team

Aktuellt

Influencer-byrån NoFuzz Media tar ytterligare ett stort steg framåt, nu lanserar NoFuzz sitt nya affärsben “Management”. Byrån, som redan samarbetar med en utav Sveriges största namn, Therese Lindgren med över 1 000 000 följare på Instagram och +330 000 följare på TikTok, NoFuzz Media välkomnar nu TikTok-stjärnan Emelie Nilsson till sitt team.

De är Sveriges ledande nätverk för Petfluencers 2023

Influencer marketing

Banana Gang och Petit Banana är pionjärer inom influencer marketing när det gäller husdjur. De har inte bara öppnat upp för en ny målgrupp av djurälskare, utan har också visat att petfluencers kan vara lika inflytelserika som sina mänskliga kollegor. Husdjur är en viktig del av många människors liv, och att använda deras charm och personlighet för att marknadsföra produkter och tjänster är en genial idé.

Libero väljer Relatable som ny influencer marketing-partner i Norden

Affärer

Under andra halvan av 2024 genomförde Libero en omfattande byråupphandling tillsammans med Engage Marketing för att hitta en ny strategisk partner för sitt influencer marketing-arbete. Efter en noggrann urvalsprocess föll valet på den erfarna influencer marketing-byrån Relatable, som nu får ansvaret för att utforma och leda Liberos strategi i Norden.

CAIA Cosmetics

Caia Cosmetics öppnar sin första fysiska butik på NK Stockholm

Affärer

CAIA Cosmetics, det framgångsrika skönhetsmärket som tidigare bara funnits online, tar nu steget in i den fysiska detaljhandeln genom en exklusiv lansering på Nordiska Kompaniet i Stockholm den 12 oktober.

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary för att främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Affärer

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary, en uthyrningsplattform för mode. Samarbetet innebär att modekedjan på ett enkelt, smidigt och mer hållbart sätt kan erbjuda uthyrning av sortimentets mest exklusiva festklänningar. Bubbleroom planerar strategisk influencer marketing för att ytterligare främja och sprida detta samarbete för att bidra till ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion.

djuronaset infinitypool low 9

Spahotellet Djurönäset satsade på influencer marketing för att locka gäster

Affärer

Under våren 2023 beslutade Djurönäset att satsa på influencer marketing med hjälp av Influeris influencer marketing-plattform för att marknadsföra sitt Spa & Hotel-erbjudande mot den svenska marknaden.

Ida Pilups och Sanna Jörnvik Déman är poddaktuella med ”Tredje gången gillt”

Affärer

Profilerna Ida Pilups och Sanna Jörnvik Déman har försökt att komma igång med podd redan vid två tillfällen tidigare, men nu blir det på riktigt i podden Tredje gången gillt hos Podplay. I denna podd bjuds lyssnaren in till nära samtal om allt som, på gott och ont, händer i en ung kvinnas liv.

Ida Warg Beauty ökar omsättningen till 136 miljoner

Affärer

Ida Warg Beauty har upplevt en imponerande tillväxt, med ökade intäkter från 106,2 miljoner kronor till 136 miljoner kronor under räkenskapsåret mars 2022 till mars 2023. Trots denna ökning minskade resultatet något, från 19,2 miljoner kronor till 17,2 miljoner kronor.

Front Agency – en renodlad TikTok-byrå

Aktuellt

Front Agency är en nystartad byrå med fullt fokus på TikTok. Grundarna Daniel Backlund och Fredrik Rinaldo kombinerar sin expertis för att hjälpa varumärken att växa och lyckas på plattformen. Med en tydlig strategi och nytänkande produktion siktar de på att bli ledande inom TikTok-marknadsföring. Under sin tredje månad som aktiva har byrån inlett samarbeten med varumärken som Ratsit, Fabrique och Homerun Festivals.

Internationellt

Ford tar hjälp av influencern och äventyraren Lexie Alford i lanseringen av elbil

Internationellt

Mer än 28 000 kilometer kommer att avverkas över sex kontinenter när den erfarne äventyraren Lexie Alford sätter sig bakom ratten för att under de närmaste månaderna följa den historiska Aloha Wanderwells fotspår. Detta är en del av lanseringen och kampanjen kring Ford Explorer – Fords senaste elbil.

Marknaden för influencer marketing kommer att nå 22 miljarder USD år 2025

Notiser

Enligt den senaste rapporten från AI-analysplattformen HypeAuditor förutspås att marknaden för influencer marketing kommer att nå en storlek på 22 miljarder USD år 2025.
Enligt deras fjärde årliga rapport om nuläget för influencer marketing beror ökningen av mediets antagande på den växande betydelsen av social e-handel, omfördelningen av reklambudgeten till digital annonsering och ökningen av användningen av adblockeringsprogram.

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

75% av företagen planerar aktiveringar med influencers visar färsk rapport

Guider

Influencer marketing är inte längre en engångstaktik för varumärken; det är en bärande komponent i marknadsstrategin. I takt med att budgetarna fortsätter att öka för influencer marketing ökar även trycket på att effektivt mäta utfallet

Relatable och Auctionet samarbetar för att stärka närvaron på brittiska marknaden

Internationellt

Sedan augusti 2024 har Relatable och Auctionet arbetat tillsammans för att skapa en kampanj som kombinerar influencer marketing med personligt kurerad heminredning

TikTok ger tips: Så kan varumärken engagera sig i OS-snacket i Paris

Aktuellt

Inför OS 2024 som äger rum i juli, har TikTok delat med sig av nya insikter om hur marknadsförare kan planera inför evenemanget och säkerställa att deras marknadsföring är optimalt anpassad till de festligheter som är relaterade till spelen.

Splay One tredubblar antalet visningar under 2023 – ”Vårt nordiska innehåll har rört sig mer globalt än någonsin tidigare”

Aktuellt

Splay One’s YouTube-nätverk slår rekord under 2023. Sammanfattningsvis landar det totala antalet visningar på otroliga 6 miljarder, vilket vida överstiger de 1,2 miljarder visningarna år 2022.

Big in Japan – influencer marketing växer – förväntas överstiga 164 miljarder yen år 2029

Internationellt

Influencer marketing fortsätter att växa snabbt i Japan, där företag under 2024 förväntades spendera 86 miljarder japanska yen på influencer marketing. Marknaden prognostiseras att växa ytterligare och överstiga 164 miljarder yen år 2029 vilket motsvarar ungefär 12 miljareder svenska kronor. Denna kraftiga ökning speglar den allt större betydelsen av sociala medier och digital marknadsföring i Japan.

Plattformen nooon.life – där influncers och hotell möts i mitten

Internationellt

Världen har de senaste åren sett framväxten av innovativa plattformar och lösningar för att koppla samman influencers med varumärken. Nu lanseras en tjänst utvecklat specifikt för hotell och influencers. Det är finska Nooon.life som ger sig in i kampen om influencers och deras samarbeten med hotell. Vi har träffat Nooah Riijärvi som är grundaren av nooon.life.

BOSCH nominerade till tre kategorier i PR Report Awards för global kampanj med Relatable

Aktuellt

Relatable och Bosch har tillsammans fått stor uppmärksamhet för sin globala kampanj under 2024. Kampanjen, som syftar till att lansera Bosch Series 6 Kitchen Machine, har nominerats till prestigefyllda PR Report Awards 2024 i Tyskland. Kampanjen har nominerats i tre viktiga kategorier: Consumer Marketing, Influencer Communication och International Communication.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Manager – Metapic
  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Marketing Specialist – Sweed Beauty
  • Influencer Marketing Manager, Brand Influence INT

PÅ NYTT JOBB

Cure Media expanderar teamet: Elinn Thurin anställs som Campaign Manager Assistant

På nytt jobb

Cure Media stärker sitt team med Elinn Thurin i rollen som Campaign Manager Assistant.

Influeri rustar för global expansion – rekryterar Anna Björkman som ny CMO

På nytt jobb

Influeri, en ledande tech-aktör inom marknadsföring och influencer-samarbeten, meddelar idag att Anna Björkman ansluter sig till företaget som Chief Marketing Officer (CMO). Som CMO kommer Anna att fokusera på att utveckla och genomföra innovativa marknadsföringsstrategier för att öka medvetenheten om Influeri och även spela en nyckelroll i att etablera strategiska partnerskap och stärka företagets position som en ledande aktör inom influencer marketing.

Relatable adderar ny kompetens inom projektledning och influencer marketing

På nytt jobb

Relatable fortsätter att växa och välkomnar två nya medarbetare till teamet. Louise Matsson tillträder som Project & Production Manager, och Louise Thor ansluter som Influencer Marketing Strategist Intern.

No Fuzz Media anställer Anna Nilsson som Client Manager

På nytt jobb

Anna Nilsson axlar sedan några månader tillbaka rollen som Client Manager på No Fuzz Media.

– Mitt tips till de företag som överväger influencer marketing är att tänka långsiktigt och noga välja ut en influencer som passar varumärket.

Jessica Hovergren och Ebba Gratte rekryteras till Relatable

På nytt jobb

Jessica Hovergren och Ebba Gratte rekryteras till Relatable, båda i rollen som Influencer Marketing Strategists.

Mest läst

3Sixty Skybar i Stockholm erbjuder fantastisk utsikt från en av stadens högsta byggnader, perfekt för mingel och drinkar.

15 fantastiska barer i Stockholm att abonnera för din kväll

Att abonnera en bar i Stockholm är ett utmärkt val för dig som vill skapa en privat, exklusiv och minnesvärd kväll tillsammans med kollegor, vänner eller familj. Oavsett om det gäller en födelsedagsfest, ett företagsevent eller en afterwork kan en egen bar ge festen det där lilla extra. Här listar vi 15 unika barer i Stockholm som du kan hyra ...
Sturegatan 20 erbjuder en exklusiv matupplevelse i Stockholm med fokus på kvalitetskaviar från hela världen.

19 fantastiska restauranger i Stockholm att abonnera för fest

Att abonnera en restaurang i Stockholm är ett perfekt sätt att skapa en oförglömlig fest. Oavsett om det handlar om en privat födelsedagsmiddag, en företagsfest eller en bröllopsfest finns det många restauranger att välja mellan. Här har vi samlat 19 utvalda restauranger som erbjuder möjligheten att abonnera sina lokaler – från intima chambre séparée till större festvåningar och takterrasser. Låt ...
Nobis Hotel Stockholm – Private Dining Bino är en exklusiv lokal för privata middagar i centrala Stockholm.

16 unika ställen i Stockholm att fira födelsedag på

Att fira födelsedag i Stockholm erbjuder många möjligheter, oavsett om du vill ha en intim middag med familjen, en storslagen fest med vänner eller en rolig aktivitet som båtutflykt eller matlagningskurs. Här presenterar vi 16 fantastiska platser som passar perfekt för födelsedagsfirandet – från exklusiva restauranger med chambre séparée till charmiga festlokaler med möjlighet att ta med egen mat och ...
Copine Copine Studio – En fransk restaurang med privat rum för middagar i Stockholm.

12 exklusiva restauranger med chambre séparée i Stockholm

Letar du efter restauranger med Chambre Séparée i Stockholm för en privat middag, en affärslunch eller ett festligt firande? I huvudstaden finns många alternativ, från mysiga vinrum till eleganta matsalar med exklusiva menyer. Oavsett om du söker ett Chambre Séparée för en brunch med vänner, en middag för 15 personer eller ett julbord med kollegorna, har vi samlat 12 utvalda ...

The Swedish Family: Från ett stilla familjeliv till digital framgångssaga med över 15 miljoner visningar i månaden

Så lyckades de att skapa en av Sveriges största Youtube-kanaler. Influencereffcet.se har träffat personerna bakom en av Sveriges mäktigaste familjekanaler på YouTube - The Swedish Family. Axel Berggren och Joanna André har skapat ett digitalt fenomen. Med över 570 000 prenumeranter och över 15 miljoner visningar varje månad är "The Swedish Family" en av de största inom sin nisch - ...

Matens Makthavare 2024: Influencers och trender som formar svenskarnas matvanor

Medieakademin har nyligen publicerat sin årliga rapport "Matens Makthavare 2024", som kartlägger inflytelserika aktörer inom Sveriges mat- och dryckesvärld på sociala medier. Rapporten, framtagen i samarbete med restaurangkedjan Pinchos, belyser hur enskilda influencers och företag påverkar svenskarnas matvanor och restaurangval.
t

Johan Öhlin, marknadschef Coop: ”Influencers är en viktig del av vår medlemsdialog”

Autenticitet, inspiration och relevans – det är nyckelorden bakom Coops strategi för influencer marketing. För marknadschef Johan Öhlin är det tydligt att arbetet med profiler i sociala medier inte bara handlar om räckvidd, utan om förtroende och förankring i målgruppens vardag.

 

Influencereffect.se – .
Influencereffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.