Nomineringsperioden till Influens Awards 2023 är nu över och folket har sagt sitt. Det har kommit in en hel del nomineringar, med några tydliga favoriter – de som nu utgör de officiella nomineringarna i branschtävlingen. Vinnarna inom varje kategori kommer att presenteras under prisceremonin på Influencer Marketing Summit den 15 november på Berghs School of Communication.
“Det har verkligen regnat in nomineringar – vi är så glada att folk har varit så aktiva. Det ska bli riktigt spännande att se vilka som vinner i respektive kategori,” säger Bianca Rior, Communications Manager på Showroom samt Digital Marketer på Ehandel.se & Influens.se.
Här är årets nominerade till Influens Awards:
Årets Content – sponsrad av Showroom
En influencer eller ett varumärke som skapat ett banbrytande visuellt innehåll och tagit branschen med storm genom sin kampanj.
- H&Ms kampanj med Maya Parnevik
- FirstVets samarbete med Irma Lehtosalo
- Fantas samarbete med Elecktra, Fontana och Admira Thunderpussy
- Hemies TikTok-serie “Besöker främling”
- ACOs kampanj med Stiftelsen Friends “Wash the Web”
Årets Kommersiella Podcast – sponsrad av Acast
En kommersiell podcast som utmärkt sig på bästa sätt och gjort en tydlig impact på sina lyssnare.
- Spöktimmen med Linn Ek & Jenny Borg
- Flashback Forever med Emma Knyckare, Ina Lundström & Scroll-Mia
- Historiepodden med Daniel Hermansson & Robin Olovsson
- Ångestpodden med Ida Höckerstrand & Sofie Hallberg
- Storytime med Eveline Blomfeldt
Årets Branschförebild – sponsrad av impact.com
En profil som i sin roll som influencer, oavsett följarantal, har bidragit med gott exempel vad gäller lagar och regler, men framförallt drivit frågor i sina kanaler som hjälpt andra.
- Ullabritta
- Isa Östling
- Zeina Mourtada
- Lina Skandevall
- Linda Hörnfeldt
Årets Byrå
Ett företag som arbetar med influencer marketing i Sverige och som gjort den tydligaste impacten på branschen genom sitt arbete och kampanjer.
- Cure Media
- Bylp Media
- Nine Agency
- We Are Era
- Impact.com
Årets Hållbara Initiativ
Ett varumärke eller en influencer som arbetat med ett initiativ som i längden bidrar till ett mer miljövänligt arbetssätt eller som främjar den psykiska hälsan i branschen.
- Linda Staaf
- Charlie Eriksson på Aldrig Ensam
- Ellinor Sirén “Ekotipset”
- Henrik Wahlström på Upp och ner
- Gustav Johansson “Jävligt Gott”
Nu när nomineringarna har stängt har såklart röstningen öppnat! Fram till den 8 november har du möjlighet att rösta på dina favoriter här: https://influencermarketingsummit.se/influens-awards/.
Biljetter och mer information om årets marknadsföringsevent – Influencer Marketing Summit 2023 hittar du på http://influencermarketingsummit.se/.