För att ta nästa steg i vår tillväxtresa rekryterar vi nu Sveriges bästa content creator med fokus på kommersiellt innehåll för våra digitala kanaler. Denna person kommer att spela en nyckelroll i vårt marknadsteam och ansvara för våra sociala medier så som TikTok, Instagram, Facebook, Snapchat och Youtube genom innehållsproduktion med dig själv och andra i huvudrollen. Du kommer även att driva det dagliga arbetet med Influencer marketing och UGC (User Generated Content). Vi tror att din iPhone är ditt primära arbetsredskap och att du är lika skicklig framför som bakom kameran. Rollen rapporterar direkt till Head of Performance Marketing, och är baserad i Solna med frekventa resor till Linköping (där vi har ca 700 kollegor). Resor till andra marknader förekommer.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Skapa högkvalitativt och engagerande innehåll för TikTok, Instagram, YouTube och andra sociala medieplattformar (både organiskt och betalt).
- Hantera samarbeten med influencers och innehållsskapare (inklusive briefing och kontraktsförhandling).
- Ansvar för att skapa ”short form videos” för TikTok, Reels och Shorts (Att kunna stå både framför och bakom kameran är en förutsättning).
- Ta fram och genomföra en strategi för User Generated Content (UGC).
- Arbeta nära vårt webb-, design- och marknadsföringsteam.
- Driva awareness, consideration och retention genom digitala kanaler
- Driva innovation och trender inom digital marknadsföring.
- Driva större satsningar som Youtube och podcast.
Tidigare erfarenhet och kompetenser:
- Digital native med ett par års erfarenhet av liknande roller.
- Utmärkta kunskaper inom Social Media Marketing.
- Erfarenhet av influencer marketing från både ett innehålls- och affärsperspektiv.
- Utmärkta kreativa färdigheter inom innehållsproduktion med iPhone.
- Goda kunskaper i att klippa och efterbehandla video, ljud och bildmaterial.
- Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Suite samt MS Office (MS Excel, MS PowerPoint).
- Känsla för vad som kan bli viralt. Du kanske själv varit kreatör?
- Stark förståelse för web-SEO och social SEO.
- Förståelse för marknadsföringsteknik, AI och Performance marketing
- Flytande svenska och engelska, i tal och skrift.
Personlighet:
- Högt EQ och gott omdöme med en kreativ, modig och nyfiken inställning.
- Resultatorienterad med driv och fokus på kontinuerlig förbättring.
- Kreativ och noggrann med öga för detaljer.
- Entusiastisk och energisk med starkt driv att skapa en positiv arbetsmiljö.
- Kundfokuserad – dedikerad att möta nya och befintliga kunders behov.
- Analytiskt sinne med vana att organisera data, dra slutsatser och omsätta insikter till handling.
- Förmåga att arbeta effektivt på både strategisk och operativ nivå.
Om oss:
Verisure är en av de ledande aktörerna på larmmarknaden. Vi är ett internationellt bolag som finns i 17 länder i Europa och Sydamerika med över 5,4 miljoner kunder och 30 000 anställda. Vi levererar professionellt övervakade larm och en service i världsklass. Vi är stolta över att få skydda det som betyder mest 24 timmar om dygnet 365 dagar om året.
Verisure erbjuder:
En spännande möjlighet för en erfaren och skicklig kreatör att skapa innehåll som når miljontals människor och gör skillnad på riktigt. Verisure erbjuder en global organisation med stora möjligheter till personlig utveckling. Du kommer att vara en nyckelspelare i Verisures ambitiösa tillväxtplaner och en pionjär i hur vi arbetar med marknadsföring. Företagets framgång beror på dess medarbetare, och vi investerar i deras utveckling. Att arbeta hos Verisure är att vara en del av ett världsledande företag med stark entreprenörsanda och stora utvecklingsmöjligheter.
Startdatum enl. Överenskommelse. För anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen. Vi tillämpar provtjänstgöring de första 6 månaderna av anställningsperioden. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2025-01-31. Har du frågor om tjänsten kontakta Cassandra Malmqvist, Recruitment Manager [email protected] eller David Weber, Head of performance maketing [email protected]