Kampanjen har som syfte att utbilda och öka kännedomen om hur man kan identifiera avvikande lukter i fritidshus, ofta ett tecken på dolda problem. Med hjälp av ett oväntat grepp presenteras ”dåliga” lukter på ett exklusivt sätt, i formen av trendiga parfymer. I utskicket hittar vi fyra parfymer med dofter av mögel, tryckimpregnerat trä, spår av möss och hussvamp.
I en medveten avvikelse från Anticimex etablerade profil, positionerar sig varumärket som husexperter, inte enbart som skadedjursbekämpare. Den nya visuella identiteten förstärker varumärkets relevans i ett bredare sammanhang.
– För oss på Anticimex är det viktigt att nå ut med vårt budskap på ett sätt som känns igenkännbart och engagerande. Med influencer-marknadsföring kan vi kommunicera vårt expertområde på ett mer kreativt och lättillgängligt sätt, samtidigt som vi når rätt målgrupp där de befinner sig. Att samarbeta med relevanta profiler hjälper oss att bygga förtroende och öka medvetenheten om hur man tar hand om sitt hem på ett smart och förebyggande sätt, säger My Edlund, PR-ansvarig på Anticimex AB.
United Influencers ansvarar för kampanjens influencer-strategi med målet att stärka varumärkesnärvaron och skapa engagemang. I kraft av en lättsam och kreativ ton väcker innehållet intresse och uppmuntrar till ökad förståelse kring husvård. Kampanjen driver digital interaktion och sprider budskapet med hjälp av förtroendeingivande röster i sociala medier.
– Vi ser fram emot att lyfta Anticimex på ett nytt och kreativt sätt genom influencer-marknadsföring. Det är med oväntade kontraster som vi förmedlar ett viktigt budskap på ett sätt som verkligen fångar intresset och engagerar. Vi är mycket stolta över det förtroende Anticimex visat oss genom att låta oss vara en del av denna unika kampanj, säger Frida Nordqvist, Senior Commercial Lead på United Influencers.
Samarbetet markerar ett strategiskt steg i att modernisera Anticimex kommunikation och nå en bredare målgrupp genom influencers och konceptuella format.