Strategisk storytelling via video och influencers
Med satsningen tar aim’n ett tydligt grepp om branded content i videoformat – ett område som växer snabbt i takt med ökat intresse för autentiskt innehåll och personligt berättande. Genom att kombinera YouTube-serieformatet med välkända profiler skapar varumärket ett starkt narrativ kring välmående, återhämtning och hållbara vanor.
Serien består av totalt åtta avsnitt som publiceras veckovis. I de två första avsnitten möter Ida B. Olsson Josefin Lavold och Joanna Swica, följt av ytterligare medverkande:
-
Vanessa Lindblad
-
Hanna Friberg
-
Jannike Nordström
-
Chloé Schuterman
-
Kajsa Schuterman
-
Sanna Jörnvik Déman
Varje avsnitt innehåller personliga samtal, konkreta hälsotips och inspiration för att skapa nya vanor i vardagen – med ett tydligt syfte att fördjupa kopplingen mellan varumärke, publik och profil.
Hälsa som innehåll – och strategi
”A Dose of Wellness” är ett exempel på hur varumärken idag bygger relevans genom värdeskapande format snarare än traditionell produktkommunikation. Genom att placera sina produkter i kontexten av livsstil och personlig utveckling, positionerar sig aim’n som mer än ett träningsklädesmärke – det är en aktör inom wellness.
Serien visar också hur influencers med trovärdighet inom sin nisch fortsatt är avgörande i att driva räckvidd och förtroende – särskilt på plattformar där långa format tillåter mer djup och engagemang.







