Det sex månader långa samarbetet omfattar kreativa kampanjer tillsammans med utvalda influencers som matchar varumärkets profil och värderingar. Målet är att bygga långsiktiga relationer med ambassadörer som kan skapa autentiskt innehåll och stärka Tweeks närvaro i sociala medier.
Tillsammans med United Influencers utformas en strategi som lyfter fram Tweeks kärnvärden: hälsa, hållbarhet och naturliga ingredienser. Varumärket vill öka medvetenheten kring sitt utbud av godis utan tillsatt socker – godis som är fiberrikt och smaksatt med naturliga färg- och smakämnen från frukt, grönsaker och växter. Genom att ”tweaka” det traditionella godiset erbjuder Tweek ett mer medvetet val, utan att kompromissa med smakupplevelsen.
– Vi ser influencer marketing som ett kraftfullt verktyg för att nå ut till en bredare publik och inspirera fler att göra medvetna val när det gäller snacks och godis. Genom samarbetet med United Influencers vill vi bygga starka ambassadörsrelationer och skapa innehåll som resonerar med både nya och befintliga målgrupper, berättar Alexandra Christensson, Brand Manager på Tweek.
– Det finns ett stort värde i att jobba med kreatörer som verkligen förstår Tweeks varumärke och kan skapa innehåll som känns både inspirerande och relevant för deras följare. Detta inleder en långsiktig strategi där United Influencers och Tweek gemensamt kommer att skapa kreativa kampanjer för att stärka Tweeks marknadsposition, säger Emma Appelberg, Project Lead & Influencer Partnership Specialist på United Influencers.