Tillsammans strävar de efter att stärka Electrolux närvaro på sociala medier och öka varumärkeskännedomen på den svenska och norska marknaden.
Relatable driver framgångsrika influencer- och UGC-kampanjer för Electrolux produkter som vårdar kläder och som hjälper inom matlagning. Alltifrån tvättmaskiner, steamer, ugnar, hällar och dammsugare. Samarbetet har hittills gett starka resultat, med en genomsnittlig räckvidd på 34,41 % (jämfört med en benchmark på 25 %) och en view rate på 43,33 % (mot benchmark 20 %) – detta enbart via organiska resultat. Ett resultat som lett till ökad varumärkeskännedom och ett starkt engagemang i målgruppen.
Utöver kampanjerna har Relatable hjälpt Electrolux att bygga upp en omfattande contentbank genom att erbjuda influencers möjligheten att skapa engagerande innehåll i en professionell studiomiljö. Innehållet har sedan använts för att förstärka varumärkets närvaro på sociala medier.