Influencereffect
  • Start
  • Influencer Marketing
    • Affärer
    • Case
    • Samarbeten
    • Trender
  • Kunskap
    • Guider
    • Juridik
    • Utbildning
  • Lediga jobb
  • Leverantörer
    • Advokater
    • Affiliatenätverk
    • Influencernätverk
  • Profiler
  • Tech
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • X
    • YouTube
  • Partners
    • United Influencers
    • Nine Agency
  • Om oss
Skip to content
2023-12-01 | Utbildning

Internationella konferenser inom Influencer Marketing under 2024 – LISTA!

Marknaden för influencer marketing blomstrar och världen samlas vid ett antal globala konferenser för att dela insikter och upptäcka de senaste trenderna inom skaparekonomi och digital marknadsföring. Är du sugen på internationella spaningar? Här är tips och lista på konferenser att boka för 2024.


IMS Europe: Navigating the Creator Economy
Hösten 2024 London UK

London kommer vara platsen där Influencer Marketing World, en del av Digital Marketing World Forum, håller sin internationella konferens. Evenemanget bjuder på två dagar med talare och experter från olika områden inom sociala medier, digital marknadsföring, och kommunikation. Konferensen fokuserar på tillväxtmöjligheter, trender och engagemangstekniker inom influencerstrategier. Föregående talare inkluderar Vik Khagram, Influencer Marketing Lead på Ketchum, Yenan Wang, Head of TikTok Live, och David Shadpour, CEO & Founder of Social Native.

Länk till IMS Europe

Panda Conf Web Summit 2024
Datum: 11-14 november 2024, Altice Arena & FIL, Lissabon
PandaConf utlovar en fördjupad titt på framtidens marknadsföring, utforskande av de senaste trenderna genom fyra kuraterade innehållsspår. Deltagare får tillgång till alla PandaConf-sessioner samt rundabordssamtal, mästerkurser och över 25 andra spår på Web Summit.

Länk till Panda Conf Web Summit 2024

Web Summit Qatar
Datum: 26-29 februari 2024, Doha

I februari 2024 samlas tusentals internationella entreprenörer, investerare och ledare i Doha för att höra mer och nätverka i tech-världen vid Web Summit Qatar.

Länk till Web Summit Qatar

Creator Economy Live
Datum: 16-17 januari 2024, Caesars Forum, Las Vegas
Creator Economy Live är tillbaka för sitt andra år och bjuder in hundratals varumärken för att lära sig vad som är populärt, vad som fungerar, och hur man garanterar avkastning på influencer marketing Med uppskattade över 22,3 miljarder dollar i skaparekonomin 2024 kommer konferensen att ge insikter och verktyg för att säkerställa att influncer marketing ger avkastning.

Länk till Creator Economy Live

Social Media Marketing World
Datum: 18-20 februari 2024, San Diego Social Media Marketing World, arrangerat av Social Media Examiner, samlar experter inom sociala medier-marknadsföring. Konferensen fokuserar på marknadsföringsstrategi samt organisk och betald social marknadsföring. Få affärsbyggande idéer och insikter från talare som Ann Handley och Jade Beason.

Länk till Social Media Marketing World

International Social Summit Datum: 16 maj 2024, Barcelona
International Social Summit kombinerar kunskap från experter inom sociala medier och digital marknadsföring och delar djupgående insikter om internationella kampanjer, hur man skalar sociala program och case-studier för globala varumärken.

SocialDay Datum: 8 maj 2024, London
SocialDay ger en överblick över aktuella trender inom sociala medier och har tidigare haft talare som Matt Navarra. Anmäl dig tidigt till detta populära evenemang för att ta del av diskussioner, fördjupningar om kanaler som TikTok och branschpaneler.

Länk till SocialDay

Ad Age Gen Z Summit Datum: 6 mars 2024, New York
Ad Age Gen Z Summit ger insikter om vad som påverkar beteendet och köpbesluten för Generation Z. Konferensen är en måste-händelse för marknadsföringsproffs som vill rikta in sig på denna svårnådda publik.

Länk till Ad Age Gen Z Summit

Social Media Strategies Summit Datum: 28-29 februari 2024, ONLINE
Online Social Media Strategies Summit, det främsta sociala mediekonferensen för leverantörer och tjänsteleverantörer, erbjuder direkt engagemang med en målgrupp av beslutsfattande marknadsförare. Lyssna på branschledare som delar beprövade strategier för att växa sina varumärken.

Länk till Social Media Strategies Summit 

Dessa internationella konferenser ger möjlighet att utforska det snabbt föränderliga landskapet infom influencer marketing och dela insikter med ledande experter och branschkollegor.

 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

8 tips för att lyckas med influencer marketing 2025

Influencer marketing fortsätter att vara en kraftfull strategi för att nå och engagera målgrupper, men landskapet förändras ständigt. Under 2025 är det viktigare än någonsin att hålla sig uppdaterad och anpassa sina strategier efter nya trender och förändringar på marknaden. Här är några centrala tips att tänka på:

Nano vs. Mega-influencers: Vilken strategi ger bäst ROI?

Influencer marketing har utvecklats från en trend till en central del av många företags marknadsföringsstrategier. Med influencers som sträcker sig från nano-influencers med några tusen följare till mega-influencers med miljontals fans, uppstår frågan: Vilken typ av influencer ger bäst avkastning på investeringen? Vi har trendspanar och samlat fördelarna och nackdelarna med varje kategori och hur de kan integreras i din strategi.

Influencereffects nyhetsbrev – Ett måste för alla inom Influencer Marketing

InfluencerEffects nyhetsbrev har blivit ett av de mest populära i branschen med en hög öppningsgrad – ett tydligt bevis på att det tillhandahåller relevant och värdefull information för alla som arbetar med eller är intresserade av influencer marketing. Nyhetsbrevet ger en djup inblick i de senaste trenderna, strategiska tips och de mest framgångsrika kampanjerna, vilket gör det till ett ovärderligt verktyg för att hålla sig uppdaterad.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Influencereffect.se Nordics personuppgiftspolicy

Affärer

Anrikt varumärke satsar på blomstrande influencer marketing – detta är årets limiterade nyhet, Monark Karin Krickelin

Affärer

Monark står bakom en av Sveriges mest populära cykel genom tiderna – den klassiska damcykeln KARIN. Årligen tar Monark fram en unik Limited Edition för denna cykel och 2024 års limiterade upplaga av Karin har skapats tillsammans med sociala medier-profilen, entreprenören och 2023-års inredningsinspiratör Krickelin.

Här är vinnarna i Swedish Content Awards 2023

Aktuellt

Onsdagen den 18 oktober presenterades vinnarna i den årliga tävlingen Swedish Content Awards som syftar till att hedra och premiera excellens inom innehållsproduktion. Se vinnarna här!

Från rinken till naturen: Lundqvist-bröderna i samarbete med Revolution Race

Affärer

Tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist har länge varit välkända profiler inom hockeyvärlden. Deras karriärer varade i 23 år innan de lade skridskorna på hyllan. Nu har de valt att ta sig an ett nytt gemensamt uppdrag som ambassadörer för friluftsvarumärket Revolution Race.

ADVOKAT DAG WETTERBERG: Kan en kunglighet separera sitt varumärke genom att endast ange sitt efternamn?

Gästskribent

Prinsessan Madeleine har nyligen lanserat hudvårdsmärket Minlen, ett samarbete med det schweiziska företaget Weleda. Hon kallar detta projekt för ett familjeföretag där hennes make Chris O´Neill bidrar med affärsråd och ekonomisk expertis, medan deras barn har fungerat som en testpanel för produkterna. Enligt prinsessan själv kommer inspirationen till företaget från hennes oro över att ungdomar använder hudvårdsprodukter som inte är anpassade för deras hudtyp, ofta influerade av trender på sociala medier som TikTok.

Från Jönköping till USA – BUBS tar nästa steg med hjälp av influencers och strategiska partnerskap

Affärer

Det svenska godisvarumärket BUBS, känt för sina ikoniska ”skallar”, tar nu steget över Atlanten. Under hösten 2025 lanseras BUBS officiellt på den amerikanska marknaden – en satsning som backas upp av ett växande internationellt intresse, särskilt från amerikanska konsumenter och återförsäljare.

Minstingen väljer Graaf Ledin PR agency som PR-byrå

Affärer

Uppdraget dedikeras till byrån för att skapa och implementera effektiva varumärkesbyggande strategier och stöd inom influencer marketing och pressrelaterade ärenden – Att identifiera och etablera Minstingens synlighet i väsentliga mediekanaler.

Barnen är hjältarna i ny barnboksserie av Joanna André, debuterande författare och mamma i The Swedish Family

Affärer

Influencers har kommit att prägla vår digitala värld med sitt innehåll som skildrar allt från vardag till fest. Men vad händer när de tar steget bortom skärmen och ger ut böcker? En sak är klar – deras titlar är viktiga för förlagen och nu släpps en ny barnboksserie genom förlaget The Book Affair och författardebutant är Joanna André från The Swedish Family som med det tar steget in i bokvärlden.

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

Philips väljer Relatable som ny strategisk partner för influencer marketing

Aktuellt

Philips har inlett ett nytt samarbete med den globala influencerbyrån Relatable, som nu får uppdraget att utveckla företagets strategi och kampanjer inom två av de viktigaste produktkategorierna.

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary för att främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Affärer

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary, en uthyrningsplattform för mode. Samarbetet innebär att modekedjan på ett enkelt, smidigt och mer hållbart sätt kan erbjuda uthyrning av sortimentets mest exklusiva festklänningar. Bubbleroom planerar strategisk influencer marketing för att ytterligare främja och sprida detta samarbete för att bidra till ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion.

Libero väljer Relatable som ny influencer marketing-partner i Norden

Affärer

Under andra halvan av 2024 genomförde Libero en omfattande byråupphandling tillsammans med Engage Marketing för att hitta en ny strategisk partner för sitt influencer marketing-arbete. Efter en noggrann urvalsprocess föll valet på den erfarna influencer marketing-byrån Relatable, som nu får ansvaret för att utforma och leda Liberos strategi i Norden.

Homage och Mirage skapar nordisk kampanj för träningsappen Bruce

Affärer

Träningsappen Bruce utökar sitt utbud och under hösten 2023 har Homage och Mirage gått samman för att lansera två digitala kampanjer. Den ena kampanjen syftar till att belysa samarbetet mellan Bruce och gymkedjan STC i Sverige, medan den andra strävar efter att öka Bruces närvaro på den norska och danska marknaden. Homage har också varit delaktig i utformningen av Bruces Brand Book.

Cure Media lanserar integrerat musikerbjudande i samarbete med Epidemic Sound

Affärer

Musik har blivit ett måste i dagens influencer marketing – men rättighetsfrågor har länge varit ett hinder. Nu lanserar Cure Media en integrerad musiktjänst för kreatörer, i samarbete med Epidemic Sound, som ska göra det enklare att skapa engagerande och rättighetssäkrat innehåll.

Alcro Färg presenterar ny kulörkollektion skapad i samarbete med influencern Marie Olsson Nylander

Samarbeten

Alcro Färg lanserar en spännande nyhet för alla färgälskare och designentusiaster och de tar hjälp av influencer marketing i satsningen. Alcro har tidigare arbetet med profiler som Emilia Ilke och Säker Stil. Företaget har nu ingått i ett samarbete med den mångfacetterade entreprenören, influencern och designern Marie Olsson Nylander med 148 000 följare på Instagram

Collabri – når nästan 20 miljoner i omsättning och gör vinst första året

Affärer

Det går snabbt för talangbyrån Collabri. På bara ett år har bolaget, grundat av Viktor Nylén och Jacob Boe, vuxit från idé till ett blomstrande företag med en omsättning på 19,8 miljoner kronor och ett rörelseresultat på 2,9 miljoner.

Hanna Friberg Amazon

Nu kan kreatörer öppna butik med Amazon Influencer Program

Affärer

Amazon har introducerat ett spännande initiativ för alla innehållsskapare där ute – Amazon Influencer Program. Denna plattform ger influencern möjligheten att enkelt rekommendera Amazon-produkter till sina följare och tjäna provision på kvalificerade köp. Influencern Hanna Friberg var en av de första kreatörerna att haka på trenden.

Bianca Ingrossos sminkföretag Caia uppges vara till salu igen

Notiser

Enligt källor till analyshuset Mergermarket planerar riskkapitalbolaget Verdane att sälja influencern Bianca Ingrossos framgångsrika sminkmärke, Caia. Trots uppgifterna har Verdane avstått från att kommentera ärendet. Försäljningen av Caia Cosmetics uppges vara värd miljarder.

De är Sveriges ledande nätverk för Petfluencers 2023

Influencer marketing

Banana Gang och Petit Banana är pionjärer inom influencer marketing när det gäller husdjur. De har inte bara öppnat upp för en ny målgrupp av djurälskare, utan har också visat att petfluencers kan vara lika inflytelserika som sina mänskliga kollegor. Husdjur är en viktig del av många människors liv, och att använda deras charm och personlighet för att marknadsföra produkter och tjänster är en genial idé.

Influencern Janni Delér släpper ytterligare en kollektion med Muli Collection

Affärer

Den 26 februari släppte Muli Collection sin andra kollektion tillsammans med influencern och kreatören Janni Delér.

Influencern Marcel Jehrlander startar PR-byrå med fokus på strategisk PR & Influencer Marketing för skönhetsindustrin

Aktuellt

Marcel Jehrlander, en framstående influencer med en imponerande följarskara på TikTok och Instagram tar nu steget in i PR-branschen med lanseringen av MJ Relations. Efter flera år inom skönhetsindustrin och framgångsrika samarbeten med kosmetikabolag har Jehrlander identifierat ett marknadsgap och siktar på att erbjuda skönhets- och livsstilsvarumärken unika och skräddarsydda lösningar.

Internationellt

Relatable och Auctionet samarbetar för att stärka närvaron på brittiska marknaden

Internationellt

Sedan augusti 2024 har Relatable och Auctionet arbetat tillsammans för att skapa en kampanj som kombinerar influencer marketing med personligt kurerad heminredning

Plattformen nooon.life – där influncers och hotell möts i mitten

Internationellt

Världen har de senaste åren sett framväxten av innovativa plattformar och lösningar för att koppla samman influencers med varumärken. Nu lanseras en tjänst utvecklat specifikt för hotell och influencers. Det är finska Nooon.life som ger sig in i kampen om influencers och deras samarbeten med hotell. Vi har träffat Nooah Riijärvi som är grundaren av nooon.life.

BOSCH nominerade till tre kategorier i PR Report Awards för global kampanj med Relatable

Aktuellt

Relatable och Bosch har tillsammans fått stor uppmärksamhet för sin globala kampanj under 2024. Kampanjen, som syftar till att lansera Bosch Series 6 Kitchen Machine, har nominerats till prestigefyllda PR Report Awards 2024 i Tyskland. Kampanjen har nominerats i tre viktiga kategorier: Consumer Marketing, Influencer Communication och International Communication.

Big in Japan – influencer marketing växer – förväntas överstiga 164 miljarder yen år 2029

Internationellt

Influencer marketing fortsätter att växa snabbt i Japan, där företag under 2024 förväntades spendera 86 miljarder japanska yen på influencer marketing. Marknaden prognostiseras att växa ytterligare och överstiga 164 miljarder yen år 2029 vilket motsvarar ungefär 12 miljareder svenska kronor. Denna kraftiga ökning speglar den allt större betydelsen av sociala medier och digital marknadsföring i Japan.

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

Splay One tredubblar antalet visningar under 2023 – ”Vårt nordiska innehåll har rört sig mer globalt än någonsin tidigare”

Aktuellt

Splay One’s YouTube-nätverk slår rekord under 2023. Sammanfattningsvis landar det totala antalet visningar på otroliga 6 miljarder, vilket vida överstiger de 1,2 miljarder visningarna år 2022.

75% av företagen planerar aktiveringar med influencers visar färsk rapport

Guider

Influencer marketing är inte längre en engångstaktik för varumärken; det är en bärande komponent i marknadsstrategin. I takt med att budgetarna fortsätter att öka för influencer marketing ökar även trycket på att effektivt mäta utfallet

Ford tar hjälp av influencern och äventyraren Lexie Alford i lanseringen av elbil

Internationellt

Mer än 28 000 kilometer kommer att avverkas över sex kontinenter när den erfarne äventyraren Lexie Alford sätter sig bakom ratten för att under de närmaste månaderna följa den historiska Aloha Wanderwells fotspår. Detta är en del av lanseringen och kampanjen kring Ford Explorer – Fords senaste elbil.

Marknaden för influencer marketing kommer att nå 22 miljarder USD år 2025

Notiser

Enligt den senaste rapporten från AI-analysplattformen HypeAuditor förutspås att marknaden för influencer marketing kommer att nå en storlek på 22 miljarder USD år 2025.
Enligt deras fjärde årliga rapport om nuläget för influencer marketing beror ökningen av mediets antagande på den växande betydelsen av social e-handel, omfördelningen av reklambudgeten till digital annonsering och ökningen av användningen av adblockeringsprogram.

TikTok ger tips: Så kan varumärken engagera sig i OS-snacket i Paris

Aktuellt

Inför OS 2024 som äger rum i juli, har TikTok delat med sig av nya insikter om hur marknadsförare kan planera inför evenemanget och säkerställa att deras marknadsföring är optimalt anpassad till de festligheter som är relaterade till spelen.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Manager – Metapic
  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Marketing Specialist – Sweed Beauty
  • Influencer Marketing Manager, Brand Influence INT

PÅ NYTT JOBB

No Fuzz Media anställer Anna Nilsson som Client Manager

På nytt jobb

Anna Nilsson axlar sedan några månader tillbaka rollen som Client Manager på No Fuzz Media.

– Mitt tips till de företag som överväger influencer marketing är att tänka långsiktigt och noga välja ut en influencer som passar varumärket.

Influeri rustar för global expansion – rekryterar Anna Björkman som ny CMO

På nytt jobb

Influeri, en ledande tech-aktör inom marknadsföring och influencer-samarbeten, meddelar idag att Anna Björkman ansluter sig till företaget som Chief Marketing Officer (CMO). Som CMO kommer Anna att fokusera på att utveckla och genomföra innovativa marknadsföringsstrategier för att öka medvetenheten om Influeri och även spela en nyckelroll i att etablera strategiska partnerskap och stärka företagets position som en ledande aktör inom influencer marketing.

Relatable rekryterar ny Business Development Manager med spetskompetens

Karriär

Influencer marketing-byrån Relatable fortsätter att växa och stärker sitt business development team med ytterligare kompetens. Senast att ansluta är Josephine Eskilsson med bakgrund inom tech-startups, performance marketing och influencer marketing.

Cure Media expanderar teamet: Elinn Thurin anställs som Campaign Manager Assistant

På nytt jobb

Cure Media stärker sitt team med Elinn Thurin i rollen som Campaign Manager Assistant.

Jhana Parits är Cure Medias nyanställda Campaign Director

På nytt jobb

Cure Media stärker upp sitt team och anställer Jhana Parits som Campaign Director.

Mest läst

Agnes Andersson, Built By Influence

Agnes Andersson, Built By Influence: ”UGC-hajpen har börjat svalna”

Agnes Andersson grundade Built By Influence med insikten att kultur och kapital måste sammanlänkas för varumärkestillväxt. Hon utvecklar långsiktiga PR-strategier för influencers, entreprenörer och kreatörer, med fokus på starka personliga varumärken.

Magnus Noord, Proad Sweden: ”Autenticitet och hållbarhet blir allt viktigare”

Kampanjer som bygger på långsiktiga relationer mellan varumärken och influencers är de mest framgångsrika, enligt Proad Swedens VD Magnus Noord som menar att influencers inte längre blir sedda bara som annonskanaler utan som partners för varumärken.

Johannes Gustavsson, Infly: Kampanjer som får folk att känna något är de mest framgångsrika – nu och alltid.

Johannes Gustavsson är grundaren av agenturen Infly. Under hela sitt yrkesverksamma liv har han jobbat med influencer marketing. Idag undervisar han i ämnet och har även skrivit kurslitteratur om influencer marketing.

Vera Ebbesson Dehlin: ”Långsiktiga samarbeten gör influencer marketing mer trovärdigt”

På Paulig, som i Sverige står bakom varumärken som Santa Maria och Risenta, är smaker och hållbarhet i fokus. Vera Ebbesson Dehlin, Digital Activation Manager, delar sin syn på hur influencer marketing utvecklas med längre samarbeten och plattformsspecifikt innehåll.

Fanny Nords podcast Kiss and Tell har premiär idag

Influencern Fanny Nord som har drygt 195 000 följare på TikTok lanserar idag sin nya podcast Kiss and Tell – en ofiltrerad intervjupodcast om kärlek och relationer.

Varför har influencers perfekta tänder?

Har du någonsin undrat varför influencers alltid verkar ha bländande vita tänder och ett perfekt leende? Oavsett om det är en sminkvloggare på YouTube eller en modeprofil på Instagram, är deras leenden ofta så perfekta att de känns nästan overkliga. Det är ingen slump – tandhälsa och estetisk tandvård har blivit en viktig del av varumärkesbyggandet i influencervärlden.

CASE: Celsius når miljoner via TikTok – så gjorde de för att lyckas

Funktionsdrycksföretaget Celsius har kraftigt växt antalet följare på TikTok med över 120 000 följare och med det ökat den organiska räckvidden med över 300% vilket direkt korrelerar med ökad försäljning ute i butik. Läs om hur CUBE arbetade med varumärkets TikTok-kanal och hur influencer marketing-strategin ser ut.

 

Influencereffect.se – .
Influencereffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.