Side by Side har över 25 800 följare på YouTube och 26 500 följare på Instagram.
Madeleine Petterssons kanal, Side by Side, har blivit allt populärare med tiden. Med över 25 800 följare på YouTube och 26 500 följare på Instagram har hon byggt upp en dedikerad följarskara som älskar att följa hennes äventyr i jakten. Följarna är alltifrån tioåriga tjejer till 70-åriga damer.
Madeleine Pettersson driver Side by Side på egen hand. Tidigare var hon en del av ett team, men nu tar hon alla beslut själv och har större frihet att följa sin egen vision för kanalen. Det har gett henne möjlighet att vara mer kreativ och personlig i sitt innehåll och val av partners.
En av fördelarna med att vara solojägare och YouTuber är att hon kan fatta snabba beslut och följa sin egen passion och intresse. Hon behöver inte kompromissa med någon annan, vilket gör att hon kan skapa innehåll som verkligen ligger henne varmt om hjärtat. Madeleine ser dock fördelar med att vara solojägare och driva kanalen själv då hon kan vara kreativ på sitt eget sätt och göra kanalen mer personlig. Det ger henne möjlighet att utveckla kanalen och kommersiella samarbeten.
När det kommer till att vara en jaktinfluencer och företagare på YouTube är samarbeten med företag är en bärande del av affärsmodellen. Madeleine ser sina sponsorer som sina kollegor och samarbetar med dem för att främja sina produkter och tjänster. Det är en vinn-vinn-situation där både Madeleine och företagen drar nytta av samarbetet berättar hon för vilt.se.
Samarbetat med stora varumärken
Under åren har Madeleine samarbetat med företag som Swarovski Optik Hunting, Astro Sweden, Beretta, Sako, Toyota och Waidmann. Dessa samarbeten har hjälpt henne att driva sin kanal och finansiera sina äventyr.
Madeleines kanal, Side by Side, har blivit allt populärare med tiden. Med över 25 800 följare på YouTube och 26 500 följare på Instagram har hon byggt upp en dedikerad följarskara som älskar att följa hennes äventyr i jakten. Följarna är alltifrån tioåriga tjejer till 70-åriga damer.
– Det är inte en pang pang-känsla vi vill förmedla, utan glädjen i att vara i naturen och känna fridfullheten. Vi ser det inte som att vi dödar, utan som viltvård, att ha balans i naturen – och få mat på bordet säger hon i en intervju i Femina.
Gillade du artikeln? Läs mer om olika profiler här.