Kronans Apotek har lanserat kampanjen ”Intim Rutin” i samarbete med Cure Media för att uppmuntra kvinnor att utforska intimvård som en självklar del av sitt välmående. Kampanjen inkluderar två exklusiva 15-minutersnoveller med erotiska inslag, tillgängliga på Spotify.
Novellerna är framtagna tillsammans med influencern Felicia Aveklew, som har över 400 000 följare på TikTok och 254 000 på Instagram, samt Fanny Klefelt, med en följarskara på 19 600 på TikTok och 29 700 på Instagram.
– Att göra kampanjen med Kronans Apotek var en fantastisk upplevelse. Det var en nytänkande kampanj som verkligen lyfte ett viktigt ämne – kärleken till sin egen kropp och intimhälsa, säger Felicia Aveklew.
Hon betonar hur viktigt det är för människor att lära känna sin egen kropp och känna trygghet i sin egen njutning.
Anja Fahlström, Digital Marketing Manager på Kronans Apotek säger att de vill bryta tabun kring kvinnlig hälsa och skapa en öppen dialog.
– Vi hoppas att kampanjen kan ge kvinnor ett tryggt utrymme att utforska sin egen njutning på ett naturligt och lustfyllt sätt.