Influencereffect
  • Start
  • Influencer Marketing
    • Affärer
    • Case
    • Samarbeten
    • Trender
  • Kunskap
    • Guider
    • Juridik
    • Utbildning
  • Lediga jobb
  • Leverantörer
    • Advokater
    • Affiliatenätverk
    • Influencernätverk
  • Profiler
  • Tech
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • X
    • YouTube
  • Partners
    • United Influencers
    • Nine Agency
  • Om oss
Skip to content
2023-11-28 | Guider | Aktuellt

Här är inspirerande & populära föreläsare inom Influencer Marketing – LISTA!

Vill du fördjupa din kunskap om influencer marketing? Här presenterar vi inspirerande och populära föreläsarna så du lätt kan hitta rätt profil till ditt nästa event eller konferens.


Vill du fördjupa din kunskap om influencer marketing? Här presenterar vi inspirerande och populära föreläsare inom influencer marketing så att du lätt kan hitta rätt profil till ditt nästa event eller konferens.

Elin Häggberg

Teknik ska inte vara krångligt och svårt, det är verktyg alla ska kunna använda för att göra sina idéer till verklighet. Hon vill göra ditt digitala liv lite enklare och roligare! Elin har över 10 års erfarenhet av journalistik, kommunikation och sociala medier och skapat Teknifik AB, ett företag där hon på olika sätt sprider teknikkunskap och insikter om samtiden och framtiden. Vad är influencer marketing? Denna föreläsning kan vinklas mot marknadsförare och företag som vill lära sig att jobba med influencer marketing. Den kan även riktas mot allmänheten eller unga för att förklara hur influencers jobbar, hur de tjänar pengar och vad vi kan lära oss från influencers. Hur går ett samarbete till? Vilka lagar gäller? Hur vet man om en influencer är trovärdig? Allt detta och mycket mer får du svar på. Läs mer och boka Elin här.

Sanna Ödmark

I en värld där i princip varje trendig kändis i dag kan kalla sig sociala medier-expert, är det svårt att skilja agnarna från vetet. Sanna Ödmarks perspektiv är starkt kopplat till företagsvärlden och strategier som direkt relaterar till att faktiskt gå plus genom marknadsföringsarbetet. Det är motsatsen till floskler – det är ord som faktiskt ger resultat.

Ödmark arbetar som marknadschef på Cure Media: ett företag som arbetar med sociala medier och influencer marketing. Cure Media är en av Nordens ledande aktörer inom området. Som marknadschef försöker hon alltid ligga steget före och utmana med kritiska frågor på ett konstruktivt sätt. Sanna Ödmark djup har unik insikt i digital marknadsföring. Du lär dig bland annat om kontinuerligt arbete på sociala medier och hur du bygger en framgångsrik influencer marketing-strategi. Boka Sanna här.

Anitha Clemence

DIGITAL KOMMUNIKATÖR OCH INFLUENCER – Anitha Clemence har en lång karriär i TV-branschen och är en välkänd profil i media. Hon är utbildad marknadskommunikatör och en pionjär i digitala medier. Anitha har haft egen talkshow, driver flera framgångsrika poddar och är skapare av humorserien Mammor på TV3. Dessutom innovatör med flera patent och entreprenör med eget porslinsmärke. Anitha Clemence föreläser om digitala medier, personligt varumärke och ledarskap. Boka Anitha Clemence som föreläsare eller konferencier här!

Johannes Gustafsson

Johannes Gustavsson föreläser om unga på nätet, influencers och TikTok. Idag driver han influencer marketing-byrån och -agenturen Infly, utbildar inom yrkeshögskola och näringsliv samt skriver böcker, senast Uppfödd på nätet och Influencer marketing i praktiken. Allt fler företag och organisationer får upp ögonen för influencer marketing – en av vår tids hetaste marknadsföringstrender. Frågorna är många: Är det för alla? Hur får man in influencers på ett naturligt sätt i sin marknadsföringsmix? Vad kostar egentligen ett inlägg? Och vilka juridiska fallgropar ska man se upp för?‍ Läs mer om Johannes här.

Viktor Frisk

Folkkär artist, modeikon och influencer med inspirerande föreläsningar om sociala medier och att lära sig älska sin ADHD-diagnos. Viktor har tidigare jobbat på Mindmarkers PR som social media director, och ansvarade där för att utveckla byråns sociala medier-erbjudande. Idag driver Viktor Frisk den egna byrån Reach tillsammans med en rad välkända tunga namn inom den svenska influencer marketing-scenen. Målet är att bli Sveriges bästa byrå inom sociala medier. I sina föreläsningar om sociala medier och influencer marketing vänder sig Viktor Frisk till företag och organisationer som vill förstå affärsnyttan med sociala medier, antingen om bolagen vill lära sig från grunden om vad sociala medier kan innebära för ens företag och hur man på ett effektivt sätt kan bygga upp sina kanaler, eller för företag som redan är aktiva på nätet men vill förbättra sin marknadsföring. Läs mer och boka Viktor Frisk här.

Mira Thimmayya

Mira är en marknadsföringsstrateg & föreläsare som hjälper modiga företag skapa starka varumärken genom smarta strategier och content som får folk att känna. Har du sett Bianca Ingrosso och hennes skönhetsmärke, CAIAs samarbete med MTV? För den som inte är sminkintresserad kanske detta gått en förbi, men jag tycker det här samarbetet är värt att stanna upp och fundera lite över utifrån ett marknadsföringsperspektiv. Varför? För att det här är riktigt bra branding. Inte bara för Bianca utan kanske mest för MTV. Ett klockrent exempel på hur smart varumärkesförstärkning kan bidra till en starkare relation med sin målgrupp. Läs mer om Mira här.

Joanna Swica

Joanna Swica är författare, medgrundare av communityt Friendcation samt en välkänd hälsoprofil med en aktiv karriär inom träning och hälsa. Hon är löpare, finalist i Robinson 2021 och ett välkänt namn inom Sociala Medier. Hon jobbar med företag som Microsoft, Samsung och Kia Motors samt är sponsrad av Salomon. Joanna är en populär föreläsare inom självledarskap, motivation, träning och hälsa. Hennes föreläsningar handlar om att hitta sitt egna varför, konsten att säga nej och våga vara jobbig i resan mot ett starkare liv är en del av hennes varumärke och signum. Läs mer om Joanna här.

Emil Norberg

Emil Norberg är kreatören som la juridiken på hyllan för att satsa på nöjesbranschen. Sedan dess har han gjort otaliga timmar underhållning och legat bakom Sveriges mest visade YouTube-klipp sju år i rad. 275.000 följare på Youtube, 35 000 på TikTok & 35 000 på Instagram kan inte ha fel.

En föreläsning som växt fram ur Emils podcast (Så blir du f*cking influencer) och från hans 10 år i nöjesbranschen. Under föreläsningen diskuterar Emil tillsammans med publiken hur man ska arbeta för att skapa engagerande innehåll och nå ut med sitt innehåll i sociala medier. Emil kommer med konkreta tips och verktyg på hur man bör arbeta för att komma på idéer till innehåll , hur man gör innehållet engagerande och hur man får en idé att räcka till flera inlägg. Läs mer om Emil här.

Annakarin Nyberg & Clara Lidström

Lyssna på framgångsrika entreprenören och influencern UnderbaraClara Lidström och internetforskaren Annakarin Nyberg som gjort sig känd för att lyckas presentera forskning så att det blir både underhållande och begripligt. Tillsammans föreläser de om ämnen som digitala influencers och entreprenörskap, marknadsföring och varumärkesbyggande genom sociala medier. Läs mer om duon här.

Apollonia San Contreras

Apollonia San Contreras är PR- och Influencer expert och jobbar idag som Head of PR för Thevea Brands Group (Tretorn, Racqet, Friluftsvaror.se, Adidas padel & tennis mfl) och har tidigare axlat olika roller inom digital- och Influencer marketing och varumärkesbyggande på bolag som Kronaby och Hövding. För Kronaby byggde hon upp ett community med 500+ influencers globalt på mindre än ett år. Som föreläsare ger hon konkreta tips på hur varumärken blir relevanta i det digitala landskapet. Läs mer Appollonia här.

Frida Ramstedt

Frida Ramstedt är kvinnan bakom Trendenser.se – en av Nordens första och mest lästa bloggar om inredning och design. Hon har fått flera priser genom åren, bland annat vann hon utmärkelsen ”Årets inredningsblogg ” i Elle Decoration Award 2016. Frida gav ut den efterlängtade boken Handbok i inredning och styling (2019). Förutom trendspanare och inredningskonsult är hon en uppskattad föreläsare om trender, entreprenörskap och social medier. Läs mer om Frida här.

Kristina Keyyo Petrushina

Keyyo har en av Sveriges största Youtube-kanaler med inriktning på komik. Hon är en stor humorist och imitatör med rötter i Ryssland och trots sin unga ålder har hon redan varit en aktiv video-bloggare i ett decennium. Hon har bl.a lett live-galorna Guldtuben och Humorpriset. Boka Kristina Keyyo Petrushina som konferencier, skådespelare eller för en föreläsning! Läs mer om Keyyo här.


Vill du ha mer kunskap om Influencer Marketing?
Ta del av våra kostnadsfria guider.

Har du tips på bra föreläsare inom influencer marketing som borde vara med på vår lista ? Hör av er till redaktionen!

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Collabri team without text

Collabri värvar Julia Undin som ny VD – ska leda byrån in i nästa tillväxtfas

Hybridbyrån Collabri, som på kort tid etablerat sig inom influencer marketing, stärker nu sitt ledarskap genom att rekrytera Julia Undin som ny VD. Undin kommer senast från Relatable, där hon under åtta år spelade en central roll i bolagets internationella expansion och utveckling.

Cure Media och Kronans Apotek finalist i Digiday Awards – sida vid sida med Google och Paramount

Kampanjen Pollen Goes Fashion, framtagen av Cure Media tillsammans med Kronans Apotek, har blivit utvald som finalist i Digiday Awards 2025 i kategorin Best Use of Influencer Marketing.

Relatable rekryterar Stina Force som Business Development Manager

Relatable fortsätter att växa och stärker sin expertis inom varumärkesstrategi och marknadsföring. Den senaste tillskottet är Stina Force, som bringar över tio års erfarenhet från såväl internationella storföretag som snabbväxande företag i tillväxtfaser.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Influencereffect.se Nordics personuppgiftspolicy

Affärer

Kommun upphandlar influencermarknadsföring till ett affärsvärde om 3,2 miljoner kronor

Affärer

I ett tydligt tecken på en mognande marknad för influencer marketing har Göteborg & Co AB, ett kommunalt bolag, annonserat sin intention att teckna avtal med en byrå för influencermarknadsföring till ett affärsvärde om 3,2 miljoner kronor. Upphandlingen sker med fokus på att uppnå det bästa förhållandet mellan pris och kvalitet, ett krav som understryker den strategiska betydelsen av att välja rätt partner i en bransch som blir alltmer professionaliserad.

Anrikt varumärke satsar på blomstrande influencer marketing – detta är årets limiterade nyhet, Monark Karin Krickelin

Affärer

Monark står bakom en av Sveriges mest populära cykel genom tiderna – den klassiska damcykeln KARIN. Årligen tar Monark fram en unik Limited Edition för denna cykel och 2024 års limiterade upplaga av Karin har skapats tillsammans med sociala medier-profilen, entreprenören och 2023-års inredningsinspiratör Krickelin.

Influencern Marcel Jehrlander startar PR-byrå med fokus på strategisk PR & Influencer Marketing för skönhetsindustrin

Aktuellt

Marcel Jehrlander, en framstående influencer med en imponerande följarskara på TikTok och Instagram tar nu steget in i PR-branschen med lanseringen av MJ Relations. Efter flera år inom skönhetsindustrin och framgångsrika samarbeten med kosmetikabolag har Jehrlander identifierat ett marknadsgap och siktar på att erbjuda skönhets- och livsstilsvarumärken unika och skräddarsydda lösningar.

Maximera er marknadsföring med generationsspecifik målgruppsanpassning

Aktuellt

Att inte rikta sitt budskap specifikt till en målgrupp baserat på ålder och generation kan resultera i missade möjligheter och mindre effektiv marknadsföring. Vi listar hur ni lyckas nå traditionalisterna till Gen Z!

Cure Media och Plantagen sår frön och inleder nytt samarbete

Aktuellt

I slutet på mars går Plantagen live med sitt samarbete med Cure Media samt utvalda profiler och skalar därmed upp sin influencer marketing.
– Genom strategisk influencer marketing siktar vi på att väcka ett grönt intresse hos vår målgrupp och locka dem att besöka Plantagens butiker. Ulrika Bjurström, Marknadschef på Plantagen

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

djuronaset infinitypool low 9

Spahotellet Djurönäset satsade på influencer marketing för att locka gäster

Affärer

Under våren 2023 beslutade Djurönäset att satsa på influencer marketing med hjälp av Influeris influencer marketing-plattform för att marknadsföra sitt Spa & Hotel-erbjudande mot den svenska marknaden.

Här är vinnarna i Swedish Content Awards 2023

Aktuellt

Onsdagen den 18 oktober presenterades vinnarna i den årliga tävlingen Swedish Content Awards som syftar till att hedra och premiera excellens inom innehållsproduktion. Se vinnarna här!

ADVOKAT DAG WETTERBERG: Kan en kunglighet separera sitt varumärke genom att endast ange sitt efternamn?

Gästskribent

Prinsessan Madeleine har nyligen lanserat hudvårdsmärket Minlen, ett samarbete med det schweiziska företaget Weleda. Hon kallar detta projekt för ett familjeföretag där hennes make Chris O´Neill bidrar med affärsråd och ekonomisk expertis, medan deras barn har fungerat som en testpanel för produkterna. Enligt prinsessan själv kommer inspirationen till företaget från hennes oro över att ungdomar använder hudvårdsprodukter som inte är anpassade för deras hudtyp, ofta influerade av trender på sociala medier som TikTok.

Bianca Ingrossos sminkföretag Caia uppges vara till salu igen

Notiser

Enligt källor till analyshuset Mergermarket planerar riskkapitalbolaget Verdane att sälja influencern Bianca Ingrossos framgångsrika sminkmärke, Caia. Trots uppgifterna har Verdane avstått från att kommentera ärendet. Försäljningen av Caia Cosmetics uppges vara värd miljarder.

Collabri – når nästan 20 miljoner i omsättning och gör vinst första året

Affärer

Det går snabbt för talangbyrån Collabri. På bara ett år har bolaget, grundat av Viktor Nylén och Jacob Boe, vuxit från idé till ett blomstrande företag med en omsättning på 19,8 miljoner kronor och ett rörelseresultat på 2,9 miljoner.

Nytt samarbete mellan Nissan och Relatable

Affärer

Ett nytt samarbete inleds mellan byrån Relatable och Nissan Sverige. Syftet är att stärka Nissans varumärkeskännedom på sociala medier genom en strategiskt utformad influencer marketing-kampanj som kommer att publiceras nu i höst.

Homage och Mirage skapar nordisk kampanj för träningsappen Bruce

Affärer

Träningsappen Bruce utökar sitt utbud och under hösten 2023 har Homage och Mirage gått samman för att lansera två digitala kampanjer. Den ena kampanjen syftar till att belysa samarbetet mellan Bruce och gymkedjan STC i Sverige, medan den andra strävar efter att öka Bruces närvaro på den norska och danska marknaden. Homage har också varit delaktig i utformningen av Bruces Brand Book.

Barnen är hjältarna i ny barnboksserie av Joanna André, debuterande författare och mamma i The Swedish Family

Affärer

Influencers har kommit att prägla vår digitala värld med sitt innehåll som skildrar allt från vardag till fest. Men vad händer när de tar steget bortom skärmen och ger ut böcker? En sak är klar – deras titlar är viktiga för förlagen och nu släpps en ny barnboksserie genom förlaget The Book Affair och författardebutant är Joanna André från The Swedish Family som med det tar steget in i bokvärlden.

Från Jönköping till USA – BUBS tar nästa steg med hjälp av influencers och strategiska partnerskap

Affärer

Det svenska godisvarumärket BUBS, känt för sina ikoniska ”skallar”, tar nu steget över Atlanten. Under hösten 2025 lanseras BUBS officiellt på den amerikanska marknaden – en satsning som backas upp av ett växande internationellt intresse, särskilt från amerikanska konsumenter och återförsäljare.

Ida Warg Beauty ökar omsättningen till 136 miljoner

Affärer

Ida Warg Beauty har upplevt en imponerande tillväxt, med ökade intäkter från 106,2 miljoner kronor till 136 miljoner kronor under räkenskapsåret mars 2022 till mars 2023. Trots denna ökning minskade resultatet något, från 19,2 miljoner kronor till 17,2 miljoner kronor.

Anna Oldne och Johanna Dolk lanserar Joan Comms

Affärer

Joan Comms kombinerar strategi, kreativitet och teknik för att skapa kommunikation som engagerar. Med tjänster som influencer marketing, PR och sociala medier vill de hjälpa företag bygga starkare relationer och nå fram med sina budskap.

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary för att främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Affärer

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary, en uthyrningsplattform för mode. Samarbetet innebär att modekedjan på ett enkelt, smidigt och mer hållbart sätt kan erbjuda uthyrning av sortimentets mest exklusiva festklänningar. Bubbleroom planerar strategisk influencer marketing för att ytterligare främja och sprida detta samarbete för att bidra till ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion.

CAIA Cosmetics

Caia Cosmetics öppnar sin första fysiska butik på NK Stockholm

Affärer

CAIA Cosmetics, det framgångsrika skönhetsmärket som tidigare bara funnits online, tar nu steget in i den fysiska detaljhandeln genom en exklusiv lansering på Nordiska Kompaniet i Stockholm den 12 oktober.

Schibsted stärker sitt Influencer-erbjudande – tar större ägarandel i Inzpire.me

Affärer

I somras tog Schibsted ett stort steg i riktning mot att stärka sin position inom influencer marketing genom att öka sin ägarandel i Inzpire.me från 25 till 90 procent. Beslutet att intensifiera sitt samarbete med Inzpire.me, som är en plattform för influencer marketing, pekar på Schibsteds tydliga satsning inom detta snabbväxande område av digital marknadsföring.

Internationellt

Kan Kate Moss hjälpa till att skala upp en annan influencers varumärke?

Internationellt

Influerencergrundade varumärken har länge varit en betydande kraft och tagit allt större marknadsandelar inom modeindustrin. Deras framgångar har ofta varit kopplade till grundarnas sociala medie-närvaro och förmåga att påverka sina följare. Nu tar Anine Bing hjälp av den ikoniska supermodellen Kate Moss till sin AW23-kampanj.

Relatable och Auctionet samarbetar för att stärka närvaron på brittiska marknaden

Internationellt

Sedan augusti 2024 har Relatable och Auctionet arbetat tillsammans för att skapa en kampanj som kombinerar influencer marketing med personligt kurerad heminredning

BOSCH nominerade till tre kategorier i PR Report Awards för global kampanj med Relatable

Aktuellt

Relatable och Bosch har tillsammans fått stor uppmärksamhet för sin globala kampanj under 2024. Kampanjen, som syftar till att lansera Bosch Series 6 Kitchen Machine, har nominerats till prestigefyllda PR Report Awards 2024 i Tyskland. Kampanjen har nominerats i tre viktiga kategorier: Consumer Marketing, Influencer Communication och International Communication.

75% av företagen planerar aktiveringar med influencers visar färsk rapport

Guider

Influencer marketing är inte längre en engångstaktik för varumärken; det är en bärande komponent i marknadsstrategin. I takt med att budgetarna fortsätter att öka för influencer marketing ökar även trycket på att effektivt mäta utfallet

Ford tar hjälp av influencern och äventyraren Lexie Alford i lanseringen av elbil

Internationellt

Mer än 28 000 kilometer kommer att avverkas över sex kontinenter när den erfarne äventyraren Lexie Alford sätter sig bakom ratten för att under de närmaste månaderna följa den historiska Aloha Wanderwells fotspår. Detta är en del av lanseringen och kampanjen kring Ford Explorer – Fords senaste elbil.

Big in Japan – influencer marketing växer – förväntas överstiga 164 miljarder yen år 2029

Internationellt

Influencer marketing fortsätter att växa snabbt i Japan, där företag under 2024 förväntades spendera 86 miljarder japanska yen på influencer marketing. Marknaden prognostiseras att växa ytterligare och överstiga 164 miljarder yen år 2029 vilket motsvarar ungefär 12 miljareder svenska kronor. Denna kraftiga ökning speglar den allt större betydelsen av sociala medier och digital marknadsföring i Japan.

TikTok ger tips: Så kan varumärken engagera sig i OS-snacket i Paris

Aktuellt

Inför OS 2024 som äger rum i juli, har TikTok delat med sig av nya insikter om hur marknadsförare kan planera inför evenemanget och säkerställa att deras marknadsföring är optimalt anpassad till de festligheter som är relaterade till spelen.

Splay One tredubblar antalet visningar under 2023 – ”Vårt nordiska innehåll har rört sig mer globalt än någonsin tidigare”

Aktuellt

Splay One’s YouTube-nätverk slår rekord under 2023. Sammanfattningsvis landar det totala antalet visningar på otroliga 6 miljarder, vilket vida överstiger de 1,2 miljarder visningarna år 2022.

Plattformen nooon.life – där influncers och hotell möts i mitten

Internationellt

Världen har de senaste åren sett framväxten av innovativa plattformar och lösningar för att koppla samman influencers med varumärken. Nu lanseras en tjänst utvecklat specifikt för hotell och influencers. Det är finska Nooon.life som ger sig in i kampen om influencers och deras samarbeten med hotell. Vi har träffat Nooah Riijärvi som är grundaren av nooon.life.

Marknaden för influencer marketing kommer att nå 22 miljarder USD år 2025

Notiser

Enligt den senaste rapporten från AI-analysplattformen HypeAuditor förutspås att marknaden för influencer marketing kommer att nå en storlek på 22 miljarder USD år 2025.
Enligt deras fjärde årliga rapport om nuläget för influencer marketing beror ökningen av mediets antagande på den växande betydelsen av social e-handel, omfördelningen av reklambudgeten till digital annonsering och ökningen av användningen av adblockeringsprogram.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Manager – Metapic
  • PR & Influencer Manager
  • Influencer Marketing Specialist – Sweed Beauty
  • Influencer Marketing Manager, Brand Influence INT

PÅ NYTT JOBB

No Fuzz Media anställer Anna Nilsson som Client Manager

På nytt jobb

Anna Nilsson axlar sedan några månader tillbaka rollen som Client Manager på No Fuzz Media.

– Mitt tips till de företag som överväger influencer marketing är att tänka långsiktigt och noga välja ut en influencer som passar varumärket.

Jessica Hovergren och Ebba Gratte rekryteras till Relatable

På nytt jobb

Jessica Hovergren och Ebba Gratte rekryteras till Relatable, båda i rollen som Influencer Marketing Strategists.

Ricki Rebecka Petrini

We Are Era rekryterar Ricki Rebecka Petrini som ny Head of Talent Agency Nordics

Aktuellt

We Are Era, ett av Nordens främsta influencernätverk, har nyligen förstärkt sitt team med rekryteringen av Ricki Rebecka Petrini som den nya Head of Talent Agency Nordics. Med flerårig erfarenhet från framstående befattningar inom mediebranschen, senast som marknadschef för Sverige på Schibsted, är Ricki en betydande tillskott till We Are Era.

Homage växlar upp – Isatou Keitta ”Årets Unga Talang” är ny Business Development Coordinator

På nytt jobb

Hybridbyrån Homage välkomnar Isatou Keitta som kliver in i rollen som Business Development Coordinator. Isatou kommer senast från nätverket All of us, där hon arbetat som verksamhetschef. Dessutom är hon co-moderator för Diversity or Die, där hon utbildar kommunikationsbranschens chefer om mångfald och representation för att göra branschen bättre.

Cure Media stärker upp säljavdelningen – Robin Järnhäll är ny Brand Partership Advisor

På nytt jobb

Cure Media har rekryterat till försäljningsteamet. Robin Järnhäll är ny Brand Partnership Advisor.

Mest läst

Sturegatan 20 erbjuder en exklusiv matupplevelse i Stockholm med fokus på kvalitetskaviar från hela världen.

19 fantastiska restauranger i Stockholm att abonnera för fest

Att abonnera en restaurang i Stockholm är ett perfekt sätt att skapa en oförglömlig fest. Oavsett om det handlar om en privat födelsedagsmiddag, en företagsfest eller en bröllopsfest finns det många restauranger att välja mellan. Här har vi samlat 19 utvalda restauranger som erbjuder möjligheten att abonnera sina lokaler – från intima chambre séparée till större festvåningar och takterrasser. Låt ...
bianca ingrosso

Bianca Ingrosso – en framgångssaga av passion och hårt arbete

Den svenska entreprenören och influencern Bianca Ingrosso har blivit en av landets mest framstående och inspirerande figurer inom underhållningsbranschen. Hennes resa från en ung influencer till en framgångsrik entreprenör är en berättelse om passion, beslutsamhet och outtröttligt arbete. Låt oss ta en närmare titt på Bianca Ingrossos framgångssaga!
3Sixty Skybar i Stockholm erbjuder fantastisk utsikt från en av stadens högsta byggnader, perfekt för mingel och drinkar.

15 fantastiska barer i Stockholm att abonnera för din kväll

Att abonnera en bar i Stockholm är ett utmärkt val för dig som vill skapa en privat, exklusiv och minnesvärd kväll tillsammans med kollegor, vänner eller familj. Oavsett om det gäller en födelsedagsfest, ett företagsevent eller en afterwork kan en egen bar ge festen det där lilla extra. Här listar vi 15 unika barer i Stockholm som du kan hyra ...

Inspirerande influencers inom träning och hälsa – LISTA

Sverige har många framstående influencers inom träning och hälsa, som inspirerar till en aktiv livsstil. Influencereffect har listat sju kvinnor som alla är Instagram-influencers inom träning och hälsa. Oavsett om det handlar om styrketräning, yoga eller vardagsmotion, har de alla en stark röst inom hälsa och välbefinnande.

The Swedish Family: Från ett stilla familjeliv till digital framgångssaga med över 15 miljoner visningar i månaden

Så lyckades de att skapa en av Sveriges största Youtube-kanaler. Influencereffcet.se har träffat personerna bakom en av Sveriges mäktigaste familjekanaler på YouTube - The Swedish Family. Axel Berggren och Joanna André har skapat ett digitalt fenomen. Med över 570 000 prenumeranter och över 15 miljoner visningar varje månad är "The Swedish Family" en av de största inom sin nisch - ...

Skatt, moms och redovisning: Vad gäller för influencers och streamers?

Den moderna influencerindustrin är en kraft att räkna med. Influencers och streamers har blivit navet i digital marknadsföring och skapar ofta innehåll som når miljoner människor varje dag. Men trots framgång och synlighet är det många som kämpar med den administrativa sidan av verksamheten – särskilt när det kommer till skatt, moms och redovisning. Här reder vi ut vad som ...

Michaela Qvist, MQ Agency: ”Artificiell intelligens kommer att förändra framtiden för influencer marketing.”

Michaela Qvist, grundare av MQ Agency, lyfter vikten av personligt varumärkesbyggande och att låta influencers delta från start i kreativa processer.

 

Influencereffect.se – .
Influencereffect.se c/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.