Relatable lyfter vardagsmatlagning med Mrs Cheng, Bong Touch of Taste & Blå Band genom tre framgångsrika kampanjer.
Under våren 2025 genomförde Relatable tre kreativa kampanjer på TikTok och Instagram tillsammans med Mrs Cheng’s, Bong Touch of Taste och Blå Band. Fokuset var att visa hur enkel och smakrik vardagsmatlagning kan vara och kampanjerna nådde breda målgrupper och
skapade ett starkt engagemang hos publiken i Sverige.
Tillsammans med Bong Touch of Taste visade kreatörer hur varumärkets fonder enkelt kan lyfta vardagsrätter och bli en självklar del i köket hemma oavsett erfarenhetsnivå. Kampanjen resulterade i en View Rate på 45%, en Reach Rate på 28%, en genomsnittlig tittartid på 8 sekunder och en engagemangsgrad på 4,3% vilket tydligt visar att innehållet engagerade och inspirerade publiken.
Kampanjen med Blå Band fokuserade på familjevänlig vardagsmat. Kreatörerna visade hur Blå Bands såser förenklar matlagningen och skapar goda måltider för hela familjen även i enstressig vardag. Resultaten var imponerande, med en View Rate på 102%, Reach Rate på
68,6% och en genomsnittlig tittartid på 10 sekunder.
Den tredje kampanjen med Mrs Cheng’s riktade sig till unga matintresserade kreatörer, som inspirerade sina följare att testa hur snabbt och enkelt man kan laga deras Yakisobanudlar i kopp med autentiska asiatiska smaker. Genom personliga och kreativa tolkningar lyckades
kampanjen uppnå en Completion Rate på 6,95%, vilket visar att innehållet behöll tittarnasuppmärksamhet genom videon.
Gemensamt för alla kampanjer var att kreatörerna uppmuntrades att tolka de kreativa koncepten på sitt eget sätt och skapa innehåll som speglade deras livsstil. Denna strategi resulterade i genuint, engagerande innehåll som både algoritmer och följare belönade med höga visnings- och engagemangssiffror.