Anja Fahlström, Digital Marketing Manager, på Kronans Apotek berättar “Med kampanjen ’Pollen but make it fashion’ vill vi förmedla pollenallergi på ett kreativt, oväntat sätt och överraska med något som kanske inte är vad man förväntar sig av oss som apotek. Vi hoppas kampanjen når genom bruset och, på ett engagerande sätt, påminna pollenallergikerna om att Kronans Apotek har allt för att göra livet med pollen lite enklare.”
Tillsammans med designers Julia Weström och Maria Gavelin utvecklade vi en SS24 ’pollenkollektion’, som utforskar olika dimensioner av pollenallergi. Profilerna Lisa Borg, Sofi Anckarman och Hanna Happy medverkar i kampanjen.
Lisa Borg, som är en av profilerna i samarbetet, kommenterar: ”Detta har varit en så häftig kampanj att vara en del av. Julia och Maria, som designat kläderna, har tänkt på varje detalj och skapat kreationer som passar oss profiler perfekt. Det är även kul att Kronans Apotek har förmedlat budskapet med humor. Jag är övertygad om att det är the way to go i dagens reklam-täta mediabrus.”
Jade D’econzac Mbay, Creative Strategist på Cure Media, delar sina tankar om kampanjen “När alla ögon riktas mot vårsäsongens modetrender så kan det vara lätt att glömma vårens största återkommande trend; pollen. Där såg vi en möjlighet att jacka in i konversationen och skapa en mode-inspirerad kampanj för pollen!”
Se kampanjen här: https://youtu.be/
BTS videos på Tiktok: https://youtu.be/